وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ

 

-        می خواهم خودم انتخاب کنم.. نمی خواهم تو یا دیگری برایم قالبی را تحمیل کنی..

·        خیلی خوب و عالی است. مرحبا به این روحیه انسانی ات که قرین اختیار و انتخاب است..

انتخاب آن جا معنا دارد که حداقل دو چیز را داشته باشی و یکی را باید برگزینی. و او که روحیه انتخاب را به تو داده است، همه جا این حداقل دوتا بودن را قرار داده است. می توانی او را انتخاب کنی. می توانی غیر او را انتخاب کنی.. مهم این است که تو، اهل انتخاب باشی و می دانی که بر این انتخابت هم مسئولی و پرسش می شوی که خب، حالا چرا آن را انتخاب کردی؟(1) مهم تو هستی عزیز دلم..

در زندگی، قالب ها، سبک ها، شیوه های مختلفی برای زندگی کردن و ادامه دادن حیات آدمی وجود دارد.. تو ، کدامیک را می خواهی انتخاب کنی؟ می دانی که مهم ، تو هستی عزیز تر از همه ی هستی...

همه پیشنهادهایشان را برایت دارند. او هم پیشنهادی به تو می دهد. تا تو ، کدامیک را خریدار باشی و برگزینی ..



انتخاب


آن چه او برایت برگزیده است و پیشنهاد می دهد همانی است که منطبق بر ویژگی هایت است. زیرا او، خودش تو را آفریده و خودش گفته که هدایتت می کند.. مهم این است که تو، با حق انتخابت، بخواهی که او، را انتخاب کنی و او، هدایتت کند..


بگذار ویژگی های پیشنهاد مخصوص او را برایت باز گویم

پیشنهاد او، یک بسته است. یعنی وقتی بازش کنی داخلش یک چیز نیست. چیزهای مختلفی برایت گذاشته شده است.

حتی آن قدر به تو و انتخابت مطمئن است که بسته ی پیشنهادی اش را بدون زرورق روبرویت نهاده است. بدون زینت دادن و کادو پیچ کردن ..چون برای حق انتخابت(2) اهمیت قائل است . او  می داند که بدون هدف، چیزی را انتخاب نخواهی کرد.(3)

به بسته ی پیشنهادی خود هم مطمئن است. انقدر مطمئن که حتی فریاد می زند که اگر این بسته را انتخاب کنی، تو را به کجاها که نمی رساند. همان جا که تو، آرزومندش هستی:  بهشت.

هر چه هزینه کنی هم ، همه را او از تو می خرد،  در مقابلش هم آنچه که آرزومندش بودی را به تو می دهد. (4) همان بهشتی که مطالبه اش می کردی.. و چه کسی وفادارتر از او به  وعده اش؟ (5)

این می شود که اگر بسته پیشنهادی او را قبول کنی، به همان موفقیت و رستگاری ای که دوست داشتی می رسی (6)

مگر نگفتم که مهم ، تو هستی عزیز دلم..

حالا اختیار با توست.. می توانی این را انتخاب کنی(7)، می توانی هم بسته ی زرورق شده ی دیگری را(8)

 


----------------------

1. وَ لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (اسراء/ آیه 36) و چیزى را که بدان علم ندارى دنبال مکن، زیرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد.

2. إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلىَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ الْجِبَالِ فَأَبَینْ‏َ أَن یحَْمِلْنهََا وَ أَشْفَقْنَ مِنهَْا وَ حَمَلَهَا الْانسَنُ  إِنَّهُ کاَنَ ظَلُومًا جَهُولا ( احزاب/ 72) ما این امانت را بر آسمانها و زمین و کوه‏ها عرضه داشتیم، از تحمل آن سرباز زدند و از آن ترسیدند. انسان آن امانت بر دوش گرفت، که او ستمکار و نادان بود.

3. لَا إِکْرَاهَ فىِ الدِّینِ  قَد تَّبَینَ‏َ الرُّشْدُ مِنَ الْغَىّ‏ِ  فَمَن یَکْفُرْ بِالطَّغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى‏ لَا انفِصَامَ لَهَا  وَ اللَّهُ سمَِیعٌ عَلِیم‏ ( بقره/ 256) در دین هیچ اجبارى نیست. هدایت از گمراهى مشخص شده است. پس هر کس که به طاغوت کفر ورزد و به خداى ایمان آورد، به چنان رشته استوارى چنگ زده که گسستنش نباشد. خدا شنوا و داناست.

4.  إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّة ... ( توبه / آیه 111) خدا از مؤمنان جانها و مالهایشان را خرید، تا بهشت از آنان باشد

5. ...و مَنْ أَوْفى‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ ..( توبه/ آیه 111) و چه کسى بهتر از خدا به عهد خود وفا خواهد کرد؟

6. ... فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بایَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ. ( توبه/ آیه 111) بدین خرید و فروخت که کرده‏اید شاد باشید که کامیابى بزرگى است‏

7. إِنَّا هَدَیْناهُ السَّبیلَ إِمَّا شاکِراً وَ إِمَّا کَفُوراً (انسان/ آیه 3) راه را به او نشان داده‏ایم. یا سپاسگزار باشد یا ناسپاس.

8. زُیِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَواتِ مِنَ النِّساءِ وَ الْبَنینَ وَ الْقَناطیرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَیْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعامِ وَ الْحَرْثِ ذلِکَ مَتاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ اللَّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآب‏ (آل عمران/ آیه 14) در چشم مردم آرایش یافته است، عشق به امیال نفسانى و دوست داشتن زنان و فرزندان و همیانهاى زر و سیم و اسبان داغ برنهاده و چارپایان و زراعت. همه اینها متاع زندگى اینجهانى هستند، در حالى که بازگشتنگاه خوب نزد خدا است‏

 

نظرات  (۷)

  • رزمنده جبهه علمی
  • سلام

    جالب بود...
    موفق باشید...
    پاسخ:
    سلام بزرگوار
    حالا قراره جالب تر هم بشه.. این فقط یه شروع ساده و کوتاه بود..
    ممنون از حضورتون.
    زنده باشید به حیات طیبه الهی..
  • قطره بارانی
  • سلام علیکم
    بسیار جالب.
    ان قدرتی که خداوند به من داده است به نام اختیار برایم ملموس تر شد.با یک زاویه ی دید قشنگتر.
    برایم جالب است که خداوند قدرت انتخاب داده و خود راهی را هم برای انتخاب پیشنهاد میدهد.
    خداوند کمک کند بسته ی پیشنهادی خودش را با تمام وجود انتخاب کنم و بهره ی کافی ببرم.
    ممنونم.
    عیدتون مبارک.
    التماس دعا.
    مستدام باشید.
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمه الله..
    همین طوره.. از زیبایی ها همینه که خداوند خالق هست، همه ی پیش بینی های لازم رو هم کرده و همه چیزی رو که من مخلوق بهش نیاز داشتم فراهم کرده.. الهی که بتونیم راه و مسیر درست رسیدن بهش رو پیدا کنیم..
    عید شما هم پربرکت و توفیق باشه الهی..
    خداوند بهترین ها را روزیتان گرداند الهی..
    محتاجیم به دعا
    زنده باشید به حیات طیبه الهی..
  • شاهد اسلامی
  • سلام ...ممنونم از نوشته های خوبتون
    ی سوال داشتم .چرا بسته ی پیشنهادی خداوند بدون زرورق و تزیینات است؟ چرا بسته های دیگر جلوه های فراوان دارن و ادمی را جذب خود می کنند ؟..
    اینجا کار برای انسان سخت نشده است که میان خیلی از جلوه ها و رنگ واب ها ،بهترین را انتخاب و اختیار کند؟

    و سوالی دیگر که بذهنم رسید این است که انسان چگونه می شود میان همه ی پیشنهاد ها انتخابی داشته باشد که همراه با یقین باشد و اطمینان ؟ گاهی اوقات درمیان دودلی ، پیدا کردن بهترین انتخاب ، چگونه است؟
    موفق و پیروز باشید 
    پاسخ:
    سلام
    در مورد سوال اول، بله حرف زیبا و متینی هست. اما این جا یه نکته داره که طاحب همین بسته، در درونش میل به انتخاب این بسته رو قرار داده. از درون خوااااهانش هست.این میل درونی قوی تر از هر زرورقی عمل می کنه.
    و جالب تر اینکه دائما هم متذکر انسان می شن که با فکر انتخاب کن. چون خود این فکر هم، دید انسان رو به سمت همون بسته که از درون هم بهش تمایل داره رهنمون می سازه.. دیگه نیازی به زرورق نیست. و انسانی که از استعدادهاش غافل نباشه، به همین سمت کشیده می شه. خود به خود کشیده می شه.. که این حالت در مورد بسته های دیگه یا وجود نداره، یا اگر هم هست، کمتر، و موقتیه . مثل جوانی که به خاطر غلبه نیروهایی، انتخاب هایی رو داره که اگر نوجوان بود یا میانسال، این انتخاب ها رو نمی داشت.
    اما شما اون میل درونی و کشش رو از کودکی می تونی در افراد مشاهده کنی تا سن پیری و ...


    پاسخ سوال دومتون هم در چواب همین سوال اول هست.
    یقین، یک اطمینان مربوط به قلب هست. و وقتی که قلب، میل به چیزی داشته باشه، از اون چیز خیالش راحت هست و یقین داره. می گن قلب شاهد خوبیه برای همینه. از درون تمایل به این انتخاب هست و وقتی از میان همه پیشنهادها انتخاب بشه، قلب بواسطه این انتخابش آرام می شه. انتخابی که قلب بر همان سرشته شده، مطمئنا توش آرامیش و اطمینان هست. این از ویژگی های این بسته هست که موافق با تمامی ساحات انسان هست که در اینده توضیح بیشتر می دیم...

    ممنون از حضورتون و اینکه با بیان سوالات، کمک می کنین که بحث بیشتر باز بشه. باز هم سوال داشتید و ابهام داشت بپرسید که بازترش کنیم ان شاالله
    الهی که به حیات طیبه الهی زنده باشد
    التماس دعا


  • شاهد اسلامی
  • ممنون از صبر و حوصله ی گرانبهاتون واسه ی جواب دادن به سوالهام

    در جواب سوال دومم ..ی چیزی که برام سوال شده بود این است که ایا همیشه می توان به گرایش های قلب اطمینان کرد؟یعنی همه ی ادم ها حتی کسانی که گناه کارن یا کافر پیشه اند ،گرایش قلب شون به خوبی هاست و بسمت درست هست؟؟
    ایا عواملی هست که به این گرایش خدشه ای وارد کند؟

    اجرتان روز افزون  ..موفق وپیروز باشید
    پاسخ:
    ممنون از شما که سوال های چنین ریشه ای و مهمی رو می پرسین.
    بله. قلب سالم همیشه گرایشش به سمت خوبی هاست. و شاهد خوبی هست برای خود انسان. قلب ادم به آدم دروغ نمی گه..
    اون جایی که انسان به خودش دروغ بگه و اهل نفاق بشه، قلب تحت تاثیر این نفاق قرار می گیره. اگه ایمان برش غلبه کرد، حقیقت براش هویدا می شه ولی اگه باز هم خواست دروغ به خودش بگه، مشخصه که قلبش رو پوشونده و نمی ذاره هدایت به سمت خوبی ها بکندش..
    اما قلب وارونه شده باشه، منکوس شده باشه، اگر مهر خورده شد- ختم الله علی قلوبهم - ، دیگه به کار انسان نمی یاد. اساسا اون فرد دیگه نیازی هم احساس نمی کنه که قلبش بخواد هدایتش کنه به سمت خوبی ها..

    منتهی گرایش های قلب مومنین، عجیب شاهدانی هستند برای نمونه چند روایت براتون می ذارم:
    قَالَ صلی الله علیه و آله قَلْبُ اَلْمُؤْمِنِ حُلْوٌ یُحِبُّ اَلْحَلاَوَةَ.

    امام محمد باقر علیه السلام : اِعْرِفِ اَلْمَوَدَّةَ فِی قَلْبِ أَخِیکَ بِمَا لَهُ فِی قَلْبِکَ. تحف العقول ، ص 304)
    بحث قلب، بسیار گسترده است. ارجاعتون میدم به کتاب رسائل بندگی، ایت الله مجتبی تهرانی، رساله اول: دفتر دل.. کتاب بسیار زیبا و عمیقی است.

    در این کتاب، بحث قلب رو با توجه به روایاتی چون روایت زیر، باز می کنند و توضیح می دهند..
    عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِیَادٍ عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِی حَمْزَةَ اَلثُّمَالِیِّ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ:اَلْقُلُوبُ ثَلاَثَةٌ قَلْبٌ مَنْکُوسٌ لاَ یَعِی شَیْئاً مِنَ اَلْخَیْرِ وَ هُوَ قَلْبُ اَلْکَافِرِ وَ قَلْبٌ فِیهِ نُکْتَةٌ سَوْدَاءُ فَالْخَیْرُ وَ اَلشَّرُّ فِیهِ یَعْتَلِجَانِ فَأَیُّهُمَا کَانَتْ مِنْهُ غَلَبَ عَلَیْهِ وَ قَلْبٌ مَفْتُوحٌ فِیهِ مَصَابِیحُ تَزْهَرُ وَ لاَ یُطْفَأُ نُورُهُ إِلَى یَوْمِ اَلْقِیَامَةِ وَ هُوَ قَلْبُ اَلْمُؤْمِنِ .

    خود متن روایات را جستجو کنید سند و ترجمه اش براتون می یاد. پاسخ چون طولانی شد به همین قدر اکتفا کردم.
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
     
    سلام نوشته ات جالب بود ولی وِیژگیهای بسته رو مطرح نفرمودید. توفیقاتتان روز افزون
    پاسخ:
    سلام انسیه خانم
    این مطلب و مطالب بعدی اش همه دارای یک سری ویژگی هایی است که لا به لای نوشته ها آمده است. شما از این مطلب، چه برداشتی کردین؟ هیچ ویژگی ای به ذهنتون نخورد که در این جا گفته باشیم؟
    چقدر قشنگ یک سری مسائل رو توی متن گنجوندید،
    لازم شد که بیشتر درمورد این موضوع فکر کنم....
    پاسخ:
    سلام و رحمت خاصه خدا بر شما...
    فکر کنید و فکر کنیم.. ما هم با شما فکر می کنیم بیشتر..
    الهی که فکرهایتان پر نور و الهی باشه
    زنده باشید به حیات طیبه الهی..
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    آمدنتان را آمده‌ام پاسخ.
    خوش آمده بودید!
    حرف‌های خانه‌تان بر دلم نشست!
    در پناه بانو باشید إن شاءالله!
    فاطمی هستید، فاطمی بمانید!
    یازهراجانم
    پاسخ:
    سلام و رحمت و برکت الهی روزی شما بزرگوار
    علیکم السلام و رحمه الله.. خوش آمدید به خانه خودتان.. صاحب خانه اید و نام صاحب خانه را چه خوب می برید..

    ممنون از دعاهای زیباتون، سلامی الهی که هدیه ام کردید و دعای فاطمی که شرمنده اش شده ام..
    الهی که ام الائمه سلام الله علیها مربی قلب نورانیتان باشد..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">