وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سر نه به ره اطاعت او

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۱۴ ق.ظ


روزها می گذرد و می گذرد و می گذرد و من ، همانی بودم که هستم.

البته این ظاهر قضیه است که همانی بودم که هستم ولی در اصل، پیرتر شده ام. عمرم کم تر شده است. دیگر چیزی به انتهای این راه نمانده است و من هنوز، اندر خم همان کوچه ی اول مانده ام و ایستاده ام.. چرا؟

               علامت سوال

 

تا وقتی خودمان نخواهیم چیزی را تغییر بدهیم، پیامبر اکرم هم که باشد و ما را تشویق و انذار کند، تغییری در ما ایجاد نخواهد شد.

تا وقتی خودت نخواهی زندگی ات را زیبا ببینی، عینک زیبابینی برایت وجود نخواهد داشت.

تا وقتی خودت نخواهی داشته هایت را ببینی، نداری هایت جلوی چشم هایت خواهد بود.

 

خواستن، اراده کردن، لازمه ی حرکت است. تا وقتی بار و بنه ات را نبدی و سوار ماشین نشوی و به جاده قدم نگذاری ، هیچکس نمی گوید که تو، به سفر رفته ای.. تا وقتی اراده حرکت نکنیم و از تعلقات و مادیات و دنیا و .. گذر نکنیم و این کوچه پس کوچه ها را رد نکنیم، نمی توانیم بگوییم که ما اماده ی سفر شده ایم و مسافریم...

و در اصل همان اولی که به دنیا امده ایم، به ما گفته بودند که تو، مسافری!! اکنون نزدیک به انتهای راه است و من هنوز، نفهمیده ام که مسافرم. حرکت کردن و از شهر بیرون رفتن پیش کش!

 

همین طور نشسته است. درب خانه را می زنند او همین طور نشسته است. تلفن زنگ می زند او همین طور نشسته است. گرسنه اش می شود اما او همین طور نشسته است. چنان به زمین چسبیده (1)که انگار، جزئی از زمین است. مگر وزنه 300 تنی آویزانت شده که همین طور نشسته ای!! .. همه از او گله دارند. حوصله هیچکس را ندارد. خسته شده است از بس نتوانسته کارهایش را انجام بدهد و گله ها را شنیده است. و باز هم همین طور نشسته است..


حرکت


وضعیت برخی از ما ها، یا بهتر بگم، وضعیت همه ی ماها در برخی موارد این طور هست. به نظرتان چنین فردی، می تواند شاد باشد؟ کسی که هیچ کاری نمی کند و همه از او گله دارند که چرا هیچ کدام از وظایفش را انجام نمی دهد؟ همین نشستن را ببریم در وظایفی که ما داریم. نسبت به دیگران، نسبت به خدا. نسبت به خودمان.. بعد می فهمیم که کجاها همین طور عقب نشسته ایم و حرکتی نمی کنیم یا تعلل می کنیم، و در انتها، تاثیرش را در وجودمان می بینیم که انسانی با روحی خسته تحویل خودمان داده ایم و ناشاد هستیم. ناراحت هستیم.. این طور نیست؟

 

 

این یک کدی است که هم می دانستید و هم نمی دانستید. دانستنتان به تجربه هایی که در زمینه های مختلف داشته اید است و ندانستنمان در وسعت این مورد و ریشه یابی حالت های غم و ناشادی مان است. دم غروب ها که غم ما را می گیرد(غمگین می شویم) یا در برخوردها که دلمان گیر می شود (دلگیر می شویم)، یا آخر شب ها که غصه ما را می رباید و اگر اهنگی ظریف و غمگین برایتمان بگذارند ، چنان اشک روانی می ریزیم که هر کس نداند فکر می کند عزیزترین کسمان را از دست داده ایم و ... خلاصه ریشه این ها، همین کد است.. کدی که به وسعت تمام قلب ما ست..

 

انسان، و به طور اختصاصی تر، مومن، زمانی احساس شادى و آرامش و راحتى ویژه‏اى دارد که تکالیف و مسئولیت های خود را انجام داده باشد. اما اگر نتواند به تکلیف خود عمل کند و در اثر کم کارى یا ناتوانى از انجام آن باز ماند، احساس غم و سرافکندگى و شرمندگى دارد. چه خودش بداند چه نداند. آنکس که معرفت دارد و می داند، شرمنده گی اش بیشتر است. آن کس که نمی داند وجودش را غم و ناراحتی و عصبی شدن و .. می گیرد.

به همین دلیل در اندیشه اسلامى گفته شده است مؤمن زمانى شادمان مى ‏شود که به تکالیف دینى خود عمل کرده باشد. (2)

 

حتما شنیده ای که عید فطر که روز جشن و شادى و شادمانى مؤمنان است. چرا؟ چون روزه اش را گرفته، نمازش را خوانده، و بیان کلی تر اینکه، هر روزی که در ان روز معصبت نکند ، آن روز برایش عید است(3)، برایش شادی آور است، برایش برکت است.. و این به خاطر همان کد نیست که در آن روز، مومن به وظیفه اش که اطاعت خدا بوده عمل کرده؟؟!!

 

فدای اندیشه زلال و دل پاکتان بشوم که معارف اهل بیت را می خوانید و نوش می کنید. الهی که چنان بر جانتان بنشیند و لطف الهی، در تمامی لحظات عمرتان شاملتان شود که هر لحظه، بدانید چه کاری، چه رفتاری، چه نیتی، چه فکری، چه حرفی ، اطاعت از خداست..


کمی یادآوری:

مومنین خدا، یادتان هست وقتی برای سالار شهیدان اشک می ریزید ، قلبتان وسیع و آرام و پر می شود از محبت و مهر ؟ بعد از گریه چنان سروری به قلبتان می بارد که گاهی متعجبش می شوید؟

یادتان هست نمازجماعت هایی که در مسجد خوانده اید و صلوات هایی که فرستاده اید و مناجات هایی که کرده اید، ولو اندک، اما در مسجد... یادتان هست موقع خارج شدن از مسجد، چه قلب شادی نصیبتان شده است؟ خصوصا اگر مسجد محله تان باشد..

یادتان هست شب جمعه هایی که به هیئت و .. می روید و دعای کمیل می خوانید، قلبتان وسیع و آرام و مطمئن می شود و ظرفیت وجودیتان بالا تر می رود و مسرور می شوید؟

یادتان هست صبح جمعه هایی که ندبه می خوانید و ... آخ از آن صبح عید فطر و نماز عید فطر که چقدر شبیه صبح جمعه های ندبه خوانی مومنین است.. سرور است که در دل مومنین انباشته می شود..

همه اش به خاطر همان کد است که شما، به وظیفه ای از وظایفتان عمل کرده اید، در این وسعت وظایفی که داریم...



جرعه ای سرووور:


السلام علیک یا بقیه الله

مولای من، یا صاحب الزمان، یا بقیه الله، یا صاحب العصر و الزمان.. یابن الحسن.. دیروز میلاد پدربزرگوارتان بود. تبریک ما به دستتان رسید؟

آقاجانم، ما را ببخشید که در وظایفمان نسبت به شما کوتاهی می کنیم.. ما را ببخشید که یادمان می رود لااقل هر ساعت یک دعای سلامتی برایتان بخوانیم؟ مگر نه این است که دعاکردن برای شما از وظایف ماست؟

ما را ببخشید که هنوز نشده ایم آن امتی که تا امامش به او می گوید به تنور روشن برو، بدون مکث داخل تنور بشویم.. هنوز امت واحده تان نشده ام و پای اطاعت پذیریمان  می لنگد.. مگر نه این است که اظاعت بی چون و چرا از شما وظیفه ی ماست؟ برای همین است که اینقدر ناشاد هستیم؟ برای همین است که اینقدر غم ما را با خود برده است و اعصابمان داغان است؟

مولای من.. حتی نمی دانیم وظایفمان نسبت به شما که اماممان هستید چیست؟ مولای خوبی ها.. قلبمان را پر از اطاعت و اندیشه مان را پر از معرفت به وظایفمان بگردان.. به خاطر مادرتان.. باور کنید ما شما را خیلی دوست داریم.. نادانیم . جاهلیم.. ما را ببخش و بر وظایفمان آشنا بگردان..

 

کمی بیشتر بخوانیم و الهی که فهم کنیم.. کلیک رنجه بفرمایید در اینجا

-----------------------


1. یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ مَا لَکُمْ إِذَا قِیلَ لَکُمُ انفِرُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ  اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرْضِ أَرَضِیتُم بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الآخِرَةِ إِلاَّ قَلِیلٌ (سوره توبه/ آیه 38 ) ای کسانی که ایمان آورده اید ، چیست که چون به شما گویند که برای جنگ در، راه خدا بسیج شوید ، گویی به زمین می چسبید ? آیا به جای زندگی اخروی به زندگی دنیا راضی شده اید ? متاع این دنیا در برابر متاع آن دنیا جز اندکی هیچ نیست

2 . عیون الحکم و المواعظ، ص 286، شماره 5164. امام على (علیه‏السلام): « سُرُورُ الْمُؤْمِنِ بِطَاعَهِ رَبِّهِ وَ حُزْنُهُ عَلَى ذَنْبِه»  شادى مؤمن در اطاعت پروردگارش است؛ و اندوهش بر گناهانش است.

3 . امام علی علیه السلام :  « انما هو عید لمن قَبِل اللهُ صیامَه و شَکَرَ قیامَهُ و کلُّ یومٍ لایُعْصَى اللهُ فیه فهو عیدٌ » این عید کسى است که خدا روزه‏اش را پذیرفته و نماز وى را سپاس گفته و هر روز که خدا را در آن نافرمانى نکنند، روز عید است.  نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره 428، ص 438.

 

نظرات  (۱۱)

سلام علیکم

متشکر
خیلی مفید بود و استفاده کردیم.
ان شاءالله عامل هم باشیم
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار

ممنون از حضورتون و نظر لطفی که دارید..
ان شاالله. خداوند به دعای شما، ما را عامل بگرداند.... عجیب به این دعا نیاز داریم..

قلبتان پر نور
زنده باشید به حیات طیبه الهی
سلام
اتفاقا چند مدت بود که همش داشتم به این فکر میکردم که من که توی این همه مدت (حدود 3 سال یا شایدم بیشتر) همیشه ناراحت بودم قضیه چیه که تازگیا اینهمه آروم شدم و آرامش گرفتم

دیروز به همین نتیجه رسیدم
و امروز ظهر هم خیلی باز تر دقیقا مثه چیزی که شما نوشتید شاید دو سه درصد فقط کمتر داشتم بهش فکر میکردم
واقعا منبع بیشتر مشکلاتمون همین انجام ندادن تکالیف خودمونه
از نظر من 99 درصد از مشکلا از همینجا بلند میشه
+ در مورد جرعه ای سرووور که نوشتید هم بازم برام جالبه چون اون محتوایی که دیروز داشتم در مورد حضرت قائم به برادر پنج سالم یاد میدادم رو هم میتونم توش پیدا کنم !
الهی امام زمان (ع) هممونو ببخشه

الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار..
الهی که آرامش صاحب خانه همیشگی قلبتان باشد خواهرم. خوشحال شدم این نوشته رو خوندم و آرامش وجودتون رو دیدم. الحمدلله.

همه افکار و اندیشه ها را - اگر خودت را سپرده باشی تحت تربیت الهی - او ست که هدایت می کند و تایید می کند و تاکید می کند و عاملی می کند برای عمل. همه خیر از اوست و ما وام دار خیرالهی هستیم.. الهی که این وامداری مان بسیار باشد و متوجه وام دهنده باشیم همواره.

به بچه ها - برادر 5 سالتون -خدا حفظشون کنه برای اسلام و حضرت حجت ارواحنا له الفداه -- مهر امام رو نشون بدین. مثلا هر چه خوب و دوست داشتنی بهش می رسه بدونه که از خدا و امام زمان هست که بهش رسیده. او گفته که این رو بدین به مثلا علی.. و برنامه صحبت با اقا رو براش پیاده کنین. ولو به یک جمله قبل از خواب که.. امام زمان من خیلی دوستتون دارم.. باور کنین خیلی تاثیر گذار هست. بارزترین اثر یاد حضرت حجت، اینه که انسان تحت تربیت ایشون قرار می گیره. و همچنین ایشون هم کودک را یاد می کنه.. این لطف بزرگ رو در حقش بکنید... کنارش بخوابید و همین جمله رو با تمام وجود نیمه بلند بگین. چند شب که بگین یواش یواش ملکه وجودش می شه و خودش هم خواهد گفت.. نگین که بگو.. عملیاتی نشونش بدین.. خدا حفظش کنه برای اسلام ..

ممنون از حضور خوب و نظرات پربارت.. صفای قلب و دید زیبابینت خواهرم.. خداوند برکت واسعه به شما عنایت کند الهی..

زنده باشید به حیات طیبه الهی خواهرم
سلام
در مورد حرکت کردن باید گفت اصلا خلق یعنی حرکت...
و انسان که اشرف مخلوقات هست در حرکت باید اهتمام بیشتری داشته باشه
اینطور نیست که ما در توقف حرکت ذاتی ای که در خلق و مخصوصا در انسان وجود داره اراده ای داشته باشیم حرکت در وجود انسان یک حقیقت قهری هست... ما در نظام خلقت چیزی به نام سکون نداریم... حالا به ما امر فرمودن شما با قدرت اختیار خودتون فقط در تعیین جهت حرکت اراده دارید... یا به سمت بالا این حرکت ذاتی رو هدایت میکنید... یا سقوط... این چیزی که ما تحت عنوان رخوت یا تنبلی و بی تحرکی میشناسیم در واقع سکون و درجا زدن نیست... چون ما در نظام خلقت سکون نداریم... اون حالت ما همون هدایت جهت حرکت به سمت سقوط هست... برای همین میگیم اعصابم خورده... حوصله ندارم... هیچ کاری نکردن با ذات انسان همخوانی نداره...
ان شا الله خدا به ما توفیق درک و عمل عنایت کنه... الهی آمین...
همین حرفهای من هم که ممکنه ظاهر قشنگی داشته باشه اگر بهش جهت و نیت ندم حرکت به سمت سقوط هست... پناه میبریم به خدا....

اما در مورد امام زمان:
ما باید چند سوال رو عمیقا از خودمون بپرسیم:
هدف خدا از ظهور امام زمان چیه؟
امروز اینقدر سطح پاسخ به این سوال رو تنزل دادیم که سطح انتظارمون هم به همین اندازه تنزل پیدا کرد:
ظهور حضرت رو خلاصه کردیم در مسائل سیاسی و منطقه ای... میگیم آقا قراره بیاد صهیونیستا رو نابود کنه تکفیریها رو نابود کنه... ظالمین از بین برن و بعد عدالت جهانی گسترانده بشه... تضاد طبقاتی از بین بره... و...
خب اینها خیلی مهمه... من اصلا نمیخوام اهمیت این مسائل رو زیر سوال ببرم...
سوال: آیا پدران معصوم امام زمان در روزگار خودشون برای حل مشکلات مردم دست به معجزه میزدن که حضرت بخواد برای اهداف ظهور دست به دامان معجزه بشه؟...
قطعا نه... اصلا هر چه پیامبران به سمت پیامبر خاتم نزدیکتر شدن معجزات انبیا کمتر شد... و اصلا انبیا از سمت خودشون هیچ میلی به معجزه نداشتن... چون ایمان آوردن با معجزه براشون ارزشی نداشت... چون خدا به انسان عقل داد... عقل دنبال سخن حق هست نه اعمال معجزه وار...
لذا پیامبر ما کمترین معجزه رو در بین انبیا به لحاظ کمیتی داشتند...
سوال:فرض کنید امام زمان تشریف فرما شدند و ظالمان هم از بین رفتند و همه چیز گل و بلبل شد... بعدش چی؟
هدف غایی ظهور تامین رفاه و عدالت اجتماعی نیست شیعه ی بزرگوار... اینها همه فروع هستن...
اون هانری کوربن فرانسوی بیاد در محضر علامه طباطبایی و طوری امام زمان رو بشناسه که من و شما هنوز اون طوری امام شناس نشده باشیم درد آوره...
کوربن میگفت: من به سِرِّ شیعه معتقد هستم...
علامه از ایشون پرسید منظور ایشون از سِرِّ شیعه چیه؟
کوربن گفت: حضرت بقیةالله
برادر و خواهر :هدف خدا از ظهور آخرین حجت اعظمش تجلی و ظهور سِرِّ دین هست؟ 
ظرف وجودی من و شما آماده هست؟
قابلیت پذیرش داریم؟ 
عرض کردم قرار هم نیست امام زمان معجزه کنه و قابلیت ما رو افزایش بده....
اون همام (در نهج بخونید) از حضرت امیر خواست تا حقیقت تقوا رو براش باز کنه... فقط یک کلمه... نخواست حقیقت قرآن رو براش باز کنه... حقیقت تقوا....
وقتی حضرت امیر شروع کرد به القاء حقیقت تقوا به جان جناب همام.... همام تاب نیاورد و سیحه ای کشید و مُرد....
من و شما تاب داریم حضرت بقیة الله کل اسرار قرآن رو در جان ما ظهور بده؟
اسرار دین قراره در جان عموم مردم پیاده بشه والا خواص همیشه بودن و هستن و خواهند بود... هرگز جامعه انسانی از برکت وجود اولیا الله خالی نمیشه... اولیا الله همیشه در محضر امام زمان هستن... عموم مردم باید طلب داشته باشن...

من و شما منتظر ظهور چه کسی هستیم؟
حضرت م ح م د بن حسن العسگری...
چرا نام حضرت را فرمودن در زمان غیبت به صورت تجزیه بگویید فرمودن نگید محمد... چون در زمان غیبت نام ایشون محمد نیست... بلکه م ح م د هست این دو با هم فرق دارن...
چرا م ح م د؟ 
کمی که در علم حروف و اوفاق جستجو میکنیم میبینیم اونجا میگن اگر اسمی به صورت تجزیه استفاده بشه به صورت مطلق بیان سِرّ هست... 
این حضرت قرار هست تمام سرِّ نظام خلقت و حق متعال رو ظهور بده... اون هم برای عموم مردم.... نه صرفا برای خواص... عموم مردم چقدر طلب دارن؟... تا رذائل نفس تخلیه نشه نمی تونیم حتی ظواهر دین رو بفهمیم چه برسه به سِرِّ دین...

چیه مباحث ظهور و انتظار و مهدویت رو در حد یه سری بحثهای تنازعی و انتقام گیری و سیاسی تنزل دادیم... این حرفها چیه؟... خب بله حضرت که تشریف فرما بشن جنگهایی شکل میگیره تا اون عدالت اجتماعی پیاده بشه... اما آقا چرا اینقدر فکرمون توی همین مسائل تنزل یافته گیر کرد؟

بابا بخدا صهیونیستا ضعیفتر از این هستن که ما بگیم حتما امام زمان باید بیاد تا اینها از بین برن... ان شا الله تا قبل ظهور خودمون این شجره خبیثه رو ریشه کن میکنیم...

امام زمان جان قابل میخواد... داریم؟
هدف از ظهور ، ظهور سِرّ دین هست...

کوفیان امام حسین رو دوست داشتن... قسم جلاله میخورم که دروغ هم نمیگفتن
آخه دلیل دارم... برید لهوف رو بخونید... برید نفس المهموم رو بخونید...
امام در مسیر از یکی از کاروانیانی که از کوفه به سمت مکه می آمدن پرسید اوضاع کوفه چطوره؟
اون شخص در یکی از نقل ها بن مطیع بود
عرض کرد: آقا دلهای کوفیان با شماست اما شمشیرهاشون بر شماست
امام در جواب فرمودن: این برادر کوفی راست میگوید

امام حسین معصوم هستن... وقتی حرف بن مطیع رو تایید کردن یعنی دلهای کوفیان با امام هست و شمشیرشان بر امام....

شیعیان عزیز: چطور این دو با هم جمع میشه؟ حب امام و قتال با امام چطور جمع میشه؟
باید افتاده باشیم در مسیر خودسازی و رذائل ما بزنه بالا اونوقت میفهمیم جمع این دو هم ممکنه... ببینیم وقتی رذائل با شدت زیاد قلیان کنه اون حب رو تحت الشعاع قرار میده.... اونوقت در خلوت شب ذجه میزنیم از دست نفس...
امام بیاد قیام میکنه... قیام امام مساوی هست با قیامت نفوس... نفس من و شما قیام کنه اون ته نشین شده ها میاد بالا... اونوقت معلوم میشه چند نفر با امام میمونیم...
آقا بیاییم قدری عمیق تر به مسائل نگاه کنیم... امام قراره بیاد ... چقدر بستر نفسمون آماده شده برای پذیرش حقایق و اسرار دین...
نمیدونم... هنوز نشناختم اون حدیث من عرف نفسه فقد عرف ربه رو...
هنوز نمیفهمم امام زمان نفس من هست یعنی چه...
خدایا درکی بده تا از پی ماجرا جویی و قلیان عواطف دم از انتظار نزنیم...

خدایا امام شناسمون کن...
ای خدا ...

اگر کمی تلخ نوشتم عذر میخوام
شاید این تلخی رو باید با نفس خودم داشته باشم و عمومی گفتن این حرفها از زبان چون منی دور از ادب باشه...
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار...
قلبتان مطمئن، این نوشته ها حاکی از درد بود. ممنون از اینکه این درد و دغدغه را دارید و خدا برکت دهد به این درد در عرصه فضای حقیقی و زندگی که همین درد، عاملی برای هل دادن دیگران در مسیر هدایت و تزکیه باشد .. به برکت صلوات..

بله عالم در حرکت است و هیچ کاری نکردن در اصل، همان حرکت به سمت پایین است. و این نکته ای است باید بفهمیم و فهممان مانع از کاهلی هایمان شود.. اندیشه ای از درون که عامل حرکت به سمت تعالی شود.

یکی از اثرات بارز یاد حصرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، این است که انسان خود را در معرض تربیت ایشان قرار می دهد.. تحت تربیت مولا قرار گرفتن روزی همه شیعیان باد..

ممنون از اینکه باز هم برایمان نگاشتید و .. باید شاخصه هایی را از این نوشته ها در بیاورم.. لطفتان مستدام.
زنده باشید به حیات طیبه الهی
سلام
پست جدید گذاشتم شما هم بیاید
زنده باشید به حیات طیبه الهی
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار

ممنون خبر دادید. حتما..

شما هم زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • المستغاث بک یا صاحب الزمان
  • سلام
    عمل به وظیفه شادمان می کند درست،
    وظیفه را از کجا تشخیص بدهیم خواهر جان
    می بینید که هنوز خیلی ها از شما عقب ترند...
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    یک دو دو تا چهارتای منطقی می شه که اگه ما بیافتیم روی ریلش، بقیه اش خود به خود می یاد.
    وقتی بنای من انسان بر این باشه که وظیفه ام رو عمل کنم، (این یک قدم که من می خواهم بردارم) خدا هم به واسطه هدایت هایی که هم توسط عقل به من می ده و هم توسط عالم، مرا اگاه به این وظیفه و به قول شما تشخیصش می کنه. فالهمها فجورها و تقواها.. این یعنی هر کس می دونه که خوبی و بدی چی هست. و کافیست که من خوبی و خیر و تقوا رو ملاک اعمالم قرار بدم.. دیگه بقیه اش رو ریل می افته و حرکت می کنه.. باز تا زمانی که من، خط ریل رو اختیارا تغییر ندهم.. با غفلت. با گناه با ...

    الهی که بتونیم بفهمیم. تشخیص بدیم.. و به واسطه عمل اندکمان خداوند فرقان عظیم را روزیمان گرداند که از او، چنین الطافی بعید نیست..

    ممنون از حضورت خواهرم، و سوال خوبی که پرسیدی و باعث شدی اندیشه ای دیگر داشته باشیم..
    زنده باشی به حیات طیبه الهی
  • من و غریبه
  • سلام خواهر گلم
    دلم واسه نوشته هاتون تنگ شده بود حسابی
    چه عکس زیباییی
    خیلی خوشم اومد ازش
    همچنین نامه ی قشنگتون برای مولامون واقعا عالی بود
    شاید که نه حقیقتا ما یادمون رفته وظیفه امون رو نسبت به اماممون
    ما با گناهانمون هرروز سیلی به گوش امام زمان میزنیم و امام زمان هر روز دست به دعا هستن برای ما این واقعا تاسف برانگیزه
    خدا به راه راست هدایتمون کنه
    مثل همیشه عالی و مفید
    زیر سایه مرتضی علی مستدام باشید
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر بزرگوار
    ممنون از حضورتون. ما هم دلمون برای شما و نظراتون تنگ شده بود...پر احساس.. با اندیشه و با نگاهی امیدوارانه به اینده...

    حقیقا اگر بفهمیم که امام به خاطر امتش اشک بریزید یعنی چه، مودب خواهیم شد.. الهی که همه فهممان به وظایفمان خصوصا وظایفی که در حق خدا و امام داریم بالاتر برود و عملمان نیز..
    ممنون از دعاهای زیباتون. دغدغه ها و نکاتی که فرمودید..

    باز هم ما را دعا کنید که دعا کلید گشایش است. ممنووونم.

    زنده باشید به حیات طیبه الهی خواهرم
    سلام
    ممنون اینکه همش احادیث چهارده معصوم بود من قلم خوبم کجا !

    واقعا تلاوت قرآن خیلی تاثیر داره و حتی زندگی خود منو هم از این رو به اون رو کرده
    چندساااااال بود که من دائم افسرده بودم ولی چی شد؟اینقدر آسون قرآن برام درمان شد
    واقعا خیلی تاثیر داره

    مسلما اگه قرآن رو با شوق بخونیم ، نه از روی ریا ! خدا خودش اون فهم که باعث عمل بشه رو بهمون میده
    اگه سخته مهم نیست اگه نتونی دقیقا اون چیزی که تو کتاب گفته رو اجرایی کنی ولی همین که تلاش کنیم برای عملی کردنش خودش هزار بار بیشتر از اون چیزی که ما فکر میکنیم ارزش داره

    بله شروع کردم ولی با تاخیر
    از وسطای دی شروع کردم
    اما بخواطر امتحانای پشت سر هم نمیتونستم زیاد حفظ کنم
    امتحانام تازه امروز تموم شد از یک دی شروع شده بودن(رشتم معارفه 18تا کتاب داریم)
    اما تا الان سوره نبا به جز چند آیه آخرش + ده آیه کوچک دیگه رو حفظم
    البته امروز ده تا میشه یازده تا ان شاءالله

    الهی هممون زندگی قرآنی ای داشته باشیم


    برگرفته شده از وبلاگ مزرعه پربرکت
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر بزرگوارم
    احسنت که حفظ قران رو شروع کردی... ممنونم از اینکه توصیه ایت الله قرهی رو جدی گرفتی... این توصیه شون فقط به منفع خود ماست.. و ممنون که چیزی که می خونی رو سعی می کنی عمل کنی که این عمل نکردن از نواقص ماست.. خدا خیرکثیر بهت بده خواهرم..

    همین طوره . همه ناارامی ها و ناامینی ها و نامطمئنی های قلب و روحمون از تلاوت نکردن روزانه منظم قران هست.. قران نور هست. آویخته است از طرف خدا. وقتی بخوانی اش، متصل می شی به خود خدا.. و اثرات این اتصال هم بسیار است.. ممنون از پاسخت خواهرم..

    الهی امین به دعای زیباتون..

    زنده باشید به حیات طیبه الهی
    توصیه ایت الله قرهی رو جدی گرفتم
    اما دلیلی که باعث شد واقعا جدی بچسبم به حفظ قرآن این حدیث پیامبر بود :
    قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): «لِحاملِ القُرآنِ إذا عَمِلَ بِهِ فَأحَلَّ حَلالَهُ و حَرَّمَ حَرامَهُ شَفْعٌ فی عَشْرَةِ أهْلِ بَیْتِهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ کُلُّهُم قَدْ وَجَبَتْ لَهٌ النّارُ.»:[6] حافظ عامل به قرآن که حلال آن را حلال و حرام آن را حرام می‌شمارد فردای قیامت در مورد 10 نفر از بستگانش ـ که همگی آنها اهل آتشند ـ حق شفاعت دارد.

    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    الحمدلله که نیت های الهی تون پربار است و الهی که پربارتر هم بشود.

    ممنون بابت این روایت زیبا..
    احسنتم بر عامل بودنتان.. احسنت.. خوشحال شدم بسیار.
    زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام
    ممنون برای راهنماییتون برای برادرم
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر بزرگوارم..

    الهی که از سربازان حضرت حجت باشند. خدا حفظشون کنه برای اسلام...

    زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام
    بیاید به منم سر بزنید
    زنده باشید به حیات طیبه الهی
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر بزرگوارم
    ممنون که هر بار دعوتمان می کنی به خانه پر از نور و صفایت.. خواندم. چند بار..

    ممنون که زیبا می نویسی...
    الهی که زنده باشی به حیات طیبه الهی خواهرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">