وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

قدم منه به خرابات جز به شرط ادب

چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۰۷ ق.ظ

صدای فریاد و فحش‌هایش را که می‌شنیدم، لرزیدم و بدم آمد. با خودم عهد کردم من، مثل او، نشوم.

دروغ و دورویی‌هایش را که دیدم، بدم آمد و با خودم عهد کردم من، مثل او، نشوم.

بی‌توجهی و همدلی نکردن‌هایش را دیدم، دلم شکست و بدم آمد. با خودم عهد کردم من، مثل او، نشوم.

ادب و راست گویی

 

همین بدی‌ها بود که بخشی از خوبی‌هایم را به وجود آورد. در هر کس که می‌دیدم، با خودم عهد می‌کردم من، مثل او نشوم(1). و مودب به رفتارهای خوب باشم.

 

از امروز، به خود، می‌نگرم. چه چیزهایی در من است که همچو منی اگر ببیند، با خودش عهد می‌بندد، مثل من نشود. عالمی دارد که عهد ببندی، مثل خودت هم نشوی(2).

 


کارکردهای مودب بودن را در اینجا بخوانیم


پاورقی: 

1. امیرالمومنین علی علیه السلام :إذا رأیتَ فی غیرِکَ خُلْقا ذمِیما فتَجَنّبْ مِن نفسِکَ أمثالَهُ . [غرر الحکم : 4098.]  امام على علیه السلام :هرگاه خوى ناپسندى را در کسى دیدى، امثال آن را از خودت دور کن.

2. امیرالمومنین علی علیه السلام :أفضلُ الأدبِ ما بدَأتَ بهِ نفسَکَ .[غرر الحکم : 3115.]  امام على علیه السلام :بهترین ادب آن است که از خود آغاز کنى.

نظرات  (۱۰)

سلام
دقیقا عین سفرش مولا به امام حسن مجتبی ع که هر آنچه برا خود می پسندی،برا دیگران هم بپسند،هر انچه برا خود نمیپسندی برا دیگران هم نپسند
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما خواهر خوش فکرم..
الحمدلله

ممنون از نظر زیباتون.. چه نظامی کامل و جامع داره اسلام. همه توصیه ها و نکات، تکمیل کننده و تایید کننده همدیگر هستند..
بله.. هر آنچه برای خود می پسندی..

همین است که اگر انسان، خودش باشد و خودش.. باز هم می تواند یک شخصیتی عالی و والا را داشته باشد. چرا برخی ندارند پس؟  ی عاملی هست که با این همه نور و نکته، باز هم برخی ندارند. فرض رو بزاریم سر اینکه من هستم و خودم. چه عاملی باعث می شود شخصیتی پست داشته باشم یا برعکس، شخصیتی عالی و والا ؟ اگه دوست داشتین در مورد اینکه عامل اصلی چی هست جواب بدین. :)

ممنون از حضورتون و بیان نکته ای زیبا و زیبایی هایی که در ادامه خدا روزی مان کرد و می کند.. الحمدلله رب العالمین..

قلب و دلتون پر نور الهی
  • صحبتِ جانانه
  • عالی بود
    خیلی نشست به دل
    ان شاءالله عامل باشم
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر پر تلاش

    ممنون از حضور و نظرتون..

    الهی امین به دعایتان..
    به نظرتون، چطور می تونیم به خودمون نگاه کنیم و بی ادبی هامون رو کشف کنیم ؟ خود این دیدن بی ادبی ها در خود هم نکته ایه.. در دیگران رو خوب می بینیم. چون ناراحت می شیم. حس خوبی دست نمی ده. شوکه می شیم. بدمون می یاد. دل شکسته می شیم و .. اما در خودمون چی؟ چطور می شه این ظرایف رفتارهای ناادبانه مان را کشف کنیم؟ اگه دوست داشتین در مورد اینکه چطوری کشفش کنیم جواب بدین. :)

    دل و قلبتون پر از انوار الهی خواهرم
    سلام
    عامل ادم عالی یا بد،بخاطر کی کار انجام دادند،یعنی در اصل نیت ...
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهرم

    فرض رو بزارین روی اینکه من هستم و خودم. کسی نیست که به خاطر اون انجام بدم.
    نیت ها هم معمولا برای منفعت های فردی است. چه دنیوی چه اخروی.

    قبل از نیت چی؟ اون ریشه ای که باعث می شه حتی نیت کنی که چطور باشی و چطور قدم برداری و چطور جلو بری و برای که بری..

    زنده باشید به حیات طیبه الهی الهی الهی
  • صحبتِ جانانه
  • پرتلاش:))

    خدا خودش گفته ما به نفسی که خلق میکنیم تقوا و فجور او رو الهام میکنیم
    اگر آدم خیلی، سر وجدانش رو نبریده باشه
    دلش بهش نشون میده بدی و خوبیش رو
    نه؟
    پاسخ:
    اوه اوه بحث دلی که می شه دیگه جای حرف نمی مونه :) .. چون دل، جایگاه خداست..

    بله یکی و مهم ترین راه کشف، کمک و نشان دادن های خداست. که خدا هم خیلی نشونمون می ده با موقعیت های مختلف و تکراری ای که ایجاد می کنه و بروزهای اخلاقی تکراری و ناصوابی که ما ادم ها داریم. کمی دقت کنیم ، رفتارمون رو تغییر بدیم، خدا موقعیت دیگه و عیب دیگه مون رو نشونمون می ده . نعم الرب.. الحمدلله رب العالمین..

    اگه خواستیم با فکر و عقل خودمون کشف کنیم روی چه ملاک هایی می تونیم حساب کنیم؟ یکی اش رو خواهر دیگه مون فرمودند چیزی که خودمون می پسندیم رو رفتار کنیم.

    فرض کنین، با یک بچه دارین تعامل می کنین، یا یک بزرگ تر، در این تعامل، از کجا می شه فهمید که من ، اشکالات رفتاری ، کلامی و .. داشتم؟

    قلب و دلتون پر باشه از نور و تقوا الهی
    سلام
    هدف...انگیزه
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما

    بله هدف و انگیزه هم بسیار مهمه.. بچه هایی که درس نمی خونن هدف و انگیزه ندارن.
    و این فکر و تفکر کردن هست که بهشون هدف و انگیزه رو میده.

    چقدر کتاب سه دیدار از نادر ابراهیمی، این تفکر و فکر کردن حضرت امام رو برام ملموس کرد..

    ممنونم از پاسخ های خوبتون..
    قلب و دلتون پر باشه از انوار الهی
    لقمان را گفتند ادب از که آموختی گفت از بی‌ادبان. هرچه از ایشان در نظرم ناپسند آمد از آن پرهیز کردم‌.
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهرم

    بله. همین طور است. راهی است دم دستی و کارساز.. چون اثر زشتی بی ادبی را اول حس می کنیم و نفرت و انزجاری که از آن داریم، کمک کننده است برای اینکه ما، آنگونه نباشیم

    ممنون از حضورتون..

    قلب و دلتون پر نور الهی
  • آشنای بی نشان
  • سلام
    مثل همیشه قابل تامل بود
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    ممنون از حضورتون
    در تامل هاتون، چه نکاتی به ذهنتون می خوره؟ چه تصمیماتی می گیرین؟
    چه فکری در سرتون چرخ می زنه؟

    برای ما از این ها هم بگید تا یادبگیریم ازتون.

    قلب و دلتون پر نور الهی
  • آشنای بی نشان
  • ماها تا بهمون یه بدی میرسه دوست داریم تلافی کنیم یا همون بدی رو سر ضعیف تر از خودمون بیاریم اینکه تو اینجور مواقع عهد ببندیم از اون بدی پرهیز کنیم واقعا قابل تامله
    پاسخ:
    برای منم این حرفتون تامل برانگیز بود..

    واقعا ما ادم ها تا بهمون ی بدی می رسه دوست داریم تلافی کنیم و همون بدی رو انجام بدیم ؟ واقعا ما ادم ها این طوری هستیم؟ الهی که نباشیم..

    شاید باید از کودکی اموزش داد به کودکان که هر وقت بدی ای دیدی، اشکالی نداره ، تو اونطوری نباش. یاد بگیر که تو، اون مدلی نباشی..

    این هم نکته ای بود. ممنون که فرمودین..

    خدا رحم کنه و کمک مون کنه منشا خیر و خوبی باشیم.
    قلب و دلتون پر نور
    سلام
    همیشه از این روایات پیروی کردم جز یه جا
    همه ی این عهد هایی که نوشتید رو با خودم کردم که من مثل اون نشم
    ولی آخر شدم ... متاسفانه
    نمیدونم چیکار کنم و چطور مثل اون نباشم
    کاش مشورت کننده ای بود ...

    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهرم
    الحمدلله که اینقدر عامل به روایات هستید.. خدا توفیقاتتون رو بیشتر کنه الهی..

    الهی که نشدین و نمی شین..
    دنبال نور که باشی، نورانی می شی ولو تاریکی ها بخواهند خودشان را بر تو تحمیل کنند..

    مشورت کننده، هادی، مربی، دستگیر ها را می شناسین ها..

    قلب و دلتون پر نور الهی
    ممنونم ...
    پاسخ:
    قلب و دلتون پر نور الهی..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">