وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

هین بخوان قرآن ببین سحر حلال

پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۰۴ ب.ظ

آقا من هر چی فکر کردم نمی دونستم چطوری فکر کنم. یعنی مثلا چطوری فکر کنم به اهمیت قرآن. فکرم نمی یومد.. شما تونستین فکر کنین؟ الانم تا چند دقیقه دیگه باید برم پیش خانم رسولی.. اگه ازم بپرسن که فکر کردی چی بگم؟

الان دو سه دقیقه مکث کردم و داشتم فکر می کردم که چطوری باید فکر کنم.. مثلا فکر کنم که قرآن از سمت کی اومده؟ خب معلومه خدا فرستاده(1). دیگه به چی اش باید فکر کنم؟ مثلا فکر کنم که چرا خدا قرآن رو فرستاده؟ اینم بازم معلومه. مگه نگفتن ی بسته پیشنهادی هست. برای بهتر کردن زندگیم اومده(2). یک سری پیشنهادهایی داره که من اگه بهش عمل کنم موفق تر می شم. اگر عمل نکنم خب طبیعیه که موفق نمی شم(3).


              قرآن خواندن


مثلا فکر کنم که چطوری قرآن اومده؟ اینم خب معلومه. این همه مامان و بابا گفتن بهم که قرآن بر پیامبر وحی می شده(4). یعنی آیاتش رو فرشته برای پیامبر می خونده و ایشون هم برای مردم می خوندن.. هاااا یه چیز جالب. وقتی این طوری بوده قرآن، یعنی پیامبر مدام برای مردم قرآن می خونده (5)و اتفاقات مختلف که می افتاده آییه نازل می شده، در زمان پیامبر این قرآن بین زندگی مردم جریان داشته. همون جریان داشتنی که خانم رسولی می گفتن.

مممم . . .   دارم فکر می کنم دیگه..

الان پیامبر نیستن که هی متناسب با اتفاقات مختلف یا در هر روز برامون قرآن بخونن. پس اگه بخوام قرآن رو در زندگی ام جاری کنم خودم باید بخونم. عین پیامبر . هی در طول روز قرآن بخونم(6). نظرتون چیه؟ به نظرتون این فکر درسته؟؟؟ به نظر من که هی قرآن خوندن یکی از راه های جاری کردنش در زندگی م می تونه باشه چون اون زمان هم پیامبر هی قرآن می خوندن برای مردم . نه؟

دیشب که نوشته استاد مطهری رو می خوندم قسمت هایی اش برام جالب بود. مثلا این جملاتشون که ویژگی قرآن رو بیان کرده ان. همونی که خانم رسولی هم می گفتن. بسته جامع پیشنهادی خدا برای زندگی من.  "قرآن اصول معتقَدات و افکار و اندیشه هایی را که برای یک انسان به عنوان یک موجود «باایمان» و صاحب عقیده لازم و ضروری است و مچنین اصول تربیت و اخلاق و نظامات اجتماعی و خانوادگی را بیان کرده" (7) و قرآن رو معرفی کردن که سخن خداست و بعدش خیلی جالب تر بود برام. اینکه می گفتن قرآن انسان ها رو از تاریکی خارج می کنه. " یکی از مصادیق این ظلمات، جهالتها و نادانیهاست و قرآن بشر را از این ظلمات به روشنایی علم می برد.  " جالبی اش به این نبود. به نکته بعدش بود که می گفتن خب این کار رو که علوم دیگه هم می تونه بکنه. از جهل رهایی می ده و از نادانی نجات می ده. پس قرآن برای چی هست دیگه؟ و جوابش یه جورایی همون نکته خانم رسولی بود که می گفتن خود به خود درون رو اصلاح می کنه. علوم دیگه نمی تونن این طور درون آدم رو اصلاح کنن. ولی قرآن این ویژگی رو داره که "ظلمت هایی مثل منفعت پرستی و خودخواهی و و هواپرستیکه ظلمتهایی فردی و اخلاقی به حساب میاد و ظلمتهای اجتماعی مثل ستم و تبعیض رو از بین برداره". ولی بازم به نظرم قرآن برای کسی فایده داره که بهش عمل کنه.(8)

آخ آخ. دیرم شد. من دیگه باید برم..

 --------------------------

1. وَمَا قَدَرُواْ اللّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُواْ مَا أَنزَلَ اللّهُ عَلَى بَشَرٍ مِّن شَیْءٍ قُلْ مَنْ أَنزَلَ الْکِتَابَ الَّذِی جَاء بِهِ مُوسَى نُورًا وَهُدًى لِّلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ کَثِیرًا وَعُلِّمْتُم مَّا لَمْ تَعْلَمُواْ أَنتُمْ وَلاَ آبَاؤُکُمْ قُلِ اللّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ (سوره انعام/ آیه 91) و آن گاه که [یهودیان‏] گفتند: «خدا چیزى بر بشرى نازل نکرده»، بزرگى خدا را چنان که باید نشناختند. بگو: «چه کسى آن کتابى را که موسى آورده است نازل کرده؟ [همان کتابى که‏] براى مردم روشنایى و رهنمود است، [و] آن را به صورت طومارها درمى‏آورید. [آنچه را] از آن [مى‏خواهید] آشکار و بسیارى را پنهان مى‏کنید، در صورتى که چیزى که نه شما مى‏دانستید و نه پدرانتان، [به وسیله آن‏] به شما آموخته شد.» بگو: «خدا [همه را فرستاده‏]» آن گاه بگذار تا در ژرفاى [باطل‏] خود به بازى [سرگرم‏] شوند.

2. کِتابٌ اَنْزَلْناهُ اِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النّورِ (سوره ابراهیم/ آیه 1) این قرآن کتابی است که ما به تو فرستادیم تا مردم را به امر خدا از تاریکی به سوی نور بیرون بری

3. قال علی علیه السلام :مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا ، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم .( نهج البلاغه خطبه 147) هر کس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد ، به استوارترین راه ها هدایت می شود .

4. کَذَلِکَ یُوحِی إِلَیْکَ وَإِلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِکَ اللَّهُ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ (سوره شوری/ آیه 3) این گونه، خداى نیرومند حکیم به سوى تو و به سوى کسانى که پیش از تو بودند، وحى مى‏کند..                                                                        

5. امام علی علیه السلام می فرماید: «هیچ آیه‏ای نازل نمی‏شد مگر آنکه حضرت رسول(ص) آنرا بر من اقراء می‏فرمود و می‏خواند و من می‏شنیدم و تکرار می‏کردم و پس از آن، همان آیه یا آیات را بر من املاء می‏فرمودند و من با خط خود آنها را می‏نوشتم...» تفسیر نورالثقلین، ج 1، ص 318

6. فَاقْرَؤُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ  (سوره مزمل/ آیه 20) هر چه از قرآن میسّر مى‏شود بخوانید.

فی وَصیَّةِالنَّبیِّ لِعَلٍّی عَلَیهِما وَ آلِهِمَا السَّلام:  وَ عَلَیکَ بِتِلاوَةِالقُرآنِ عَلی کُلِّ حالٍ .( اصول کافی 7/79) از وصایای پیامبراکرم(ص) به حضرت علی (ع) این است کهیا علی! برتو باد که در همه حال قرآن تلاوت کنی. »

7. مجموعه آثار شهید مطهری . ج26، ص: 26

8. ابو عبید از سهل بن سعد انصاری نقل می‏کند که روزی رسول خدا بر ما وارد شدند در حالی که ما مشغول اقراء و آموزش آیات به یکدیگر بودیم و سوره‏هایی را که یاد گرفته بودیم اقراء می‏کردیم، در این لحظه رسول خدا فرمودند: «الحمدلله، کتاب الله عزّوجل واحد فیه الاحمر و الاسود اقروءاالقرآن، اقروالقرآن قبل ان یجی‏ء اقوام یقیمونه کما یقام القدح...».( جمال القراء، ج1، ص 269 و 270)  الحمدالله! کتاب خدای عزوجل برای سرخ و سیاه یکی است. قرآن بخوانید. قرآن بخوانید پیش از آن که گروهی بیایند که قرآن را مانند کوله‏ پشتی به پشت خود بیندازند.

نظرات  (۵)

  • تنها پادشاه
  • سلام ممنون میشم ما را با اسم شهدا شرمنده ایم ... لینک کنید 
    ماهم شما را با تلاوت قران لینک کردیم
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون.
    بیشتر از لینک شدن، دوست داشتم مطالب را می خواندید و در خصوص آن برایم می فرمودید.
    لطفتان کم نشود.
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام وبلاگتو خیلی خوبه دنبالتون می کنم
    و اجازه می دید لینکتون کنم ؟
    پاسخ:
    سلام و درود خدا بر شما..
    صاجب اجازه اید.
    بیشتر از لینک شدن، دوست دارم نظراتتون رو راجع به مطالب برام بگین و مطالب رومستمر بخونین..
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..
    خدا باهامه
    منم میدونم خدا باهامه
    باید از خدا بترسیم تا بتونیم بهش پناه ببریم
    این پست  از وبلاگ دنیا پس از مرگ رو بخونید می فهمین چرا نباید جز از خدا ترسید ...
    ممنون از نظرات خوبتون
    ______________________________________
    من مطالبتونو می خونم ولی جاهایی که نیاز به نظر نمی بینم نظر نمی زارم دیگه ...
    ______________________________________
    متن هایی که تو وبلاگم می زارم از خودم نیست معمولا چیزایی که تو اینترنت میبینم رو بخاطر عشق و علاقه ای که تو قلبم ساخته شده به مرور زمان کپی می کنم و تو وبلاگم میزارم فقط گاهی اوقات بعضی از نوشته هام دعاهای توی دل خودمه که معلومه خودم نوشتمشون هر کی بخونه می فهمه چون یه جورایی نا مفهومه ...

    پاسخ:
    سلام و درود خدا بر شما بزرگوار
    ممنون که مطالب رو می خونین. ولی دوست دارم اونقدر با دقت بخونین و روش فکر کنین که براتون یک سوال که هیچ، چندین سوال پیش بیاد. و سوال پیش اومدن در گرو تفکر و تامل هست.
    متوجه ام نوشته هاتون رو. ولی خیلی دوست دارم که همه اش از خودتون باشه. حتی همون متن های زیبا رو می تونین خودتون با فکر و اندیشه خودتون بنویسین.. یا در موردش بنویسین. و ... نمی شه؟
    ممنون که توضیح دادین و ارزش برای نظراتمان دارید.
    التماس دعا
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • قطره بارانی
  • سلام علیکم.
    قران منحصر به فرده چون جامع ترین ویژگی ها رو داره.و معیاری میشه برای رد یا قبول کردن مطلبی.
    خیلی ممنونم.
    التماس دعا.
    مستدام باشید.
    پاسخ:
    سلام خدا بر شما بزرگوار
    چه خوب فرمودید. این معیار بودن برای قبولی یا رد مطلبی..
    حتی روایات را می گویند بر قرآن عرضه کنید..
    این خودش جالبی خاص خودش را دارد. عرضه کردن هم عالمی دارد. نمی گوید قران را بر خود منطبق کن. نه. می گوید خود را بر قران عرضه کن.. ببین ویژگی هایت منطبق بر کدام هاست در قرآن.. خود را بر قرآن عرضه کن و شفا بگیر از آن..
    الهی که دردهایمان به شفای قرآن درمان شود
    ممنون از حضورتون و بیان این نکته.
    زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • محمد صابری
  • سلام علیکم..
    احسنت بر شما به خاطر این قلم شیوایی که دارید..الحق که مطالبتون بسیار پر محتوا و صریح است....اما وقتتون رو نمیگیرم فقط میخواستم با توجه به موضوع این پست سایتی رو تحت عنوان اعجاز علمی در قرآن و حدیث به شما معرفی کنم انشاالله مفید واقع بشود...التماس دعا ........

    آدرس سایت:

                                          www.kaheel7.com/fa/

    پاسخ:
    سلام و رحمت و برکت خداوند بر شما بزرگوار
    بله اعجاز علمی مطلب از قدیم الایام نوشته شده. ممنون از معرفی وب..
    دوست داشتم از نظراتتون بیشتر بهره مند می شدیم..

    ممنون از حضورتون

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">