وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نقد اوقات را محاسبه کن

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

الان چند روزه بسته رو بهت دادن. می دونی هم که باید بازش کنی و استفاده کنی. پس چرا همین طور بسته نگهش داشتی؟ آخه بسته باید باز بشه تو چرا بازش نمی کنی آخه؟

یعنی چی که دو سه روزه هی تو دلم می خوام برم سراغ بسته ولی همین طور فقط نشستم و به همه کار می رسم الا اون . می میری قرآن رو باز کنی بخونی اش؟ نه. واقعا. نه. می میری یه کم ازش بخونی؟ دیگه داری حالم رو به هم می زنی با این تنبلی ات. یه کم دست از تنبلی بر دارد. مگه چقدر دیگه زنده می مونی..

                محاسبه نفس

مخاطبین عزیز ببخشید .. آخه نمی دونین که. هی به ذهنم می یومد که خب حالا وقت هست بدو برو قرآن رو بردار یه آیه بخون. مگه گوش دادم به ندای ذهنم.. شما بگین این آدم تنبل رو نباید دعواش کرد؟

اصلا می رم پیش خانم رسولی.. فعلا که قاتی ام.. تا بعد..

 

چند ساعت بعد..

داشتم ی کتابی می خوندم و بالکل یادم رفت بیام بنویسم. الان تازه نشستم سر سیستم و می خوام اتفاقاتی که افتاد رو براتون تعریف کنم. رفتم پیش خانم رسولی، با همون اعصاب داغون و خورد و خاک شیری که داشتم. گفتم که چی شده و چرا عصبانیم. و خب بعدش.. خودتون بخونید..

+ حالا به نظرت عصبانی بودن از دست خودمون به درد می خوره؟

-  نمی دونم.

+ به درد بخورش کنیم چطوره؟

-  مثلا چطوری؟ مگه عصبانی شدن از خود آدم هم می شه به درد بخور باشه؟ من از به درد نخوری خودم عصبانی ام اونوقت شما می گی به درد بخورش کنم؟

+ گفتی نشستی و با خودت دعوا کردی و نوشتی؟

-  بله. نوشتم.

+ این خیلی خوبه. اینکه حواست به خودت هست. اتفاقا یکی از پیشنهادهای خدا هم همینه. که حواستون به خودتون باشه(1). رو خودتون مراقبت داشته باشید که چه می کنید و چه نمی کنید(2). وقتی آدم حواسش به کارهاش باشه، می تونه راه در پیش رو بهتر بره(3). الان که شما خودت رو دعوا کردی، بعدش چه تصمیمی گرفتی؟

-  تصمیم؟ تصمیم نگرفتم. پاشدم اومدم این جا. دیدم خیلی قاتی ام و اعصابم از دست خودم خورده گفتم بیام پیش شما تا شما بگین چی کار کنم.

+ اینم خوش تصمیمیه. پس شما تا الان سه تا کار کردی.. حواست به خودت بوده. بعد خودت رو به حساب کشیدی که چرا این کار رو کردی و چرا اون کار رو نکردی. و بعد تصمیم گرفتی که یه کاری بکنی بالاخره. این وسط یه جای خالی هست. اینکه شما سنگاتو با خودت وا بکنی. ببینی بالاخره این کاره هستی یا نه(4).

-  این کار رو که کردم اول کار..

+ درسته. منتهی باید مدام این کار رو انجام بدی(5). چون نفس راحت طلب انسان مدام اون رو سوق می ده به کاری نکردن و آسوده بودن و تلاش نکردن و کلا راحت بودن. نه؟ اگه این طور نیست چرا پس وقتی ندای درونی ات می گفت برو سراغ قرآن نرفتی؟ به قول خودت تنبلی علتش بوده.. همه ما آدم ها این تنبلی رو داریم(6). یکی بیشتر یکی کمتر.. اونی موفق تره که در طول روز مراقبت رو خودش داشته باشه و نزاره این نفس تنبلش، بهش غلبه کنه و مانع بشه که کارهای درست رو انجام بده و آخر شب هم حساب بکشه ازش (7) و اگه پاشو از گلیمش بیرون گذاشته، به قول شما دعواش کنه. صبر کن یه لحظه ..

 

اینجا بود که خانم رسولی رفتن تو اتاق و یه کتابی دستشون بود و دادن به من و گفتن اگه دوست داشتم نگاهی بهش بیاندازم. اسمش:  بلورچی. مجموعه دست نوشته ها و یادداشت های شهید مهران(علی) بلورچی

یکی دو صفحه اش رو خوندم . انگار که این شهید هم هر شب از خودشون حساب می کشیدن. منم یه دفتر گذاشتم برای همین کار.

 

                          بلورچی

 

-------------------------------

1. «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله ولتنظر نفس ما قدمت لغد واتقوا الله ان الله‏خبیر بما تعملون‏و لاتکونوا کالذین نسوا الله فانسیهم انفسهم اولئک هم الفاسقون‏(سوره حشر/ آیه 18) ای کسانی که ایمان آورده‏اید از خدا پروا دارید، و هر کس باید بنگرد که‏برای فردای خود از پیش چه فرستاده است و باز از خدا بترسید، در حقیقت‏خدا به‏آن چه می‏کنید آگاه است. و چون کسانی مباشید که خدا را فراموش کردند و او نیزآنان را دچار خود فراموشی کرد، آنان همان نافرمانانند.

2.  امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند: لَیْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ یُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ خَیْراً اسْتَزَادَ اللَّهَ مِنْهُ وَ حَمِدَ اللَّهَ عَلَیْهِ وَ إِنْ عَمِلَ شَرّاً اسْتَغْفَرَ اللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَیْه» (بحار الأنوار، ج‏67 / 72 ) از ما نیست کسی که هر روز به حساب نفس خود نرسد؛پس اگر کار خوبی انجام داده بود خدا را شکر کند و از خدا بخواهد که آن کار را بیشتر و بهتر بتواند انجام دهد و اگر کار بدی انجام داده بود استغفار و توبه نماید.

3. حضرت على(علیه السلام) مى فرمایند: «ثَمَرَةُ الْمُحاسَبَةِ إصْلاحُ النَّفْسِ؛ (غرر الحکم، ص 362.) نتیجه حسابرسى، اصلاح خویشتن است»

4. امام علی علیه السلام می فرمایند:  آفَةُ النُّجْحِ الْکَسَلُ (میزان الحکمه، ج 11،ص 5184 )  آفت موفقیت تنبلی است.

5.  حضرت رسول اکرم (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) فرمودند:  لَا یَکُونُ الْعَبْدُ مُؤْمِناً حَتَّى یُحَاسِبَ نَفْسَهُ أَشَدَّ مِنْ مُحَاسَبَةِ الشَّرِیکِ شَرِیکَهُ وَ السَّیِّدِ عَبْده» (بحار الأنوار، ج‏67 / 72 ) انسان مؤمن نخواهد بود، تا این که به حساب نفسش برسد؛ شدیدتر از حسابرسی شریک با شریکش و مولی با بنده اش.

6.  امام علی علیه السلام :  مَنْ دَامَ کَسَلُهُ خَابَ أَمَلُه (میزان الحکمه، ج 11،ص 5184) کسی که پیوسته تنبلی کند، در رسیدن به آرزویش ناکام ماند.

7.  امام على(علیه السلام) فرموده است: «مَنْ حاسَبَ نَفْسَهُ وَقَفَ عَلى عیب هاهِ وَأَحاطَ بِذُنُوبِهِ وَاسْتَقالَ الذُّنُوبَ وَاَصْلَحَ الْعیب ها (غرر الحکم به نقل از میزان الحکمه، ج 2، ص409) کسى که محاسبه نفس خویش کند بر عیب هاى خویش واقف مى شود، و از گناهانش باخبر مى گردد و از گناه توبه مى کند، و خود را اصلاح مى نماید»

نظرات  (۷)

سلام ممنون از نظراتتون
همچنین
شما هم پاینده باشید
محتاجم به دعا
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
بزرگوارید. الهی که بتونیم به چیزهایی که می دونیم عمل کنیم. محاسبه امشب و شب های دیگه رو از دست ندیم که خود همین محاسبه کردن، ما رو اصلاح می کنه. دعایم کنید اصلاح بشم.. ممنون از حضورتون و دعاتون
الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
مطلبتون عالی بود
خوب شد یادم اومد می خوام فردا گوشی بخرم
قرآن ـو هم باید دانلود کنم
الهی یادم نره :)
خیلی این پستتون برام با ارزش بود
فردا خیلی کارا دارم خیلی وقته نمی دونم دقیقا چند روز میشه که اصلا در قرآن رو باز نکردم
فقط دارم دعا می کنم و دیگر هیچ
الهی زنده باشید به حیات طیبه الهی
پاسخ:
درود خدا بر شما بزرگوار
ممنون از اینکه زیبا می بینید و تامل م یکنید..
از امروز دیگر در بهانه ها را باید بست. خواندن قرآن از روی مصحف، شیرین تر و لذت بخش تر است و ما را مقید تر می کند که در محضرش باشیم.
قرآن روی گوشی هم فواید خاص خود را دارد..
الهی که باب قرآن همواره به روی شما و ما و دیگران باز باشد تا از انوار مستمر آن، قلب های زنگار گرفته مان نورانی و صیقلی شود.
به دعایتان، کمی اشک و تضرع ضمیمه کنید که خداوند توفیق دهد و کمی هم همت تا توفیق الهی، همراه شود با عملمان..ان شاالله
بسیار ممنونم از دعای زیباتون. الهی که شما هم زنده باشید به حیات طیبه الهی..
همچنین شما هم دعا کنید که منم اصلاح بشم
پاسخ:
درود و رحمت خاصه الهی بر شما بزرگوار
الهی که خداوندتوفیق محاسبه نفس مستمر را به شما بدهد تا از ثمرات نیکویش بهره مند تر شوید..
خداوند به لطف خود، همه مان را اصلاح کند که کامل اوست و همه نقص، ما..
التماس دعا
پاینده باشید به حیات طیبه الهی
اگه یه دفتر داشته باشید گناهایی که در طول روز انجام میدید چه خیلی کوچیک و چه خیلی بزرگ با تاریخش بنویسید میتونید ببینید کم کم از روی گناهانتون کم می شه
پاسخ:
درود خدا بر شما بزرگوار
بله انسان با دفتر و بی دفتر، بعد از مدتی متوجه می شود که رنگ نور پیدا کرده است و از تاریکی هایش کاسته شده است . همه به لطف و توفیق و مدد الهی..
آنکس که شب ها خود را به حساب می کشد، به مرور در ابتدای روز حواسش هست که آخر شب باید پای محاسبه بنشینی و در طول روز، مراقبت بیشتری دارد..
محاسبه شب را رها نکنیم تا بتوانیم روزقیامت به حضرات معصومین بگوییم : به امید اینکه از شما باشیم، محاسبه را رها نکردیم
رها نکنیم تا محاسبه، ما را اصلاح کند و پر نور شویم.
راهی آسان تر برای اصلاح سراغ دارید؟
التماس دعا
پاینده باشید.
منم بارها سعی کردم که یه دفتر محاسبه برای خودم داشته باشم،اما مشکل اصلی اینجاست که آدم نمیتونه این دفتر رو نگه داره چون خیلی کاره سختیه که هرشب بخواد انجامش بده....
به نظرتون اگر شبا موقع خواب یه نگاه به کارهایی که از صبح تا شب انجام دادیم،بندازیم کارساز تر نیست؟
پاسخ:
به نظرم دفتر انسان رو مقید تر می کنه. ضمن اینکه این همه اشکالات روزانه ما جلو چشم دیگران هست. کسی علاقه ای نداره بیاد خطاهای ما رو بخونه. از طرفی می تونیم طوری نگهش داریم که دیگران دست نزنند. یا حتی نصفه نیمه بنویسیم مورد رو ولی خودمون می دونیم که چی به چی هست.
وقتی می نویسیم و وقت می ذاریم اونم هر شب، اثراتش برامون بیشتر است تا اینکه ذهنی باشه و ..
به نظرم هر شب، یک ربعی قبل خواب، از خودمون حساب بکشیم. حساب کشیدن ذهنی، راه در رو نداره؟ شما وقتی می خوای حساب ریز پولهایی که به من دادی رو بکنی ، ذهنی و کلامی قبول می کنی یا اینکه با دیدن نوشته و ریز خرج ها، راضی تر هستی و احساس می کنی تسط بیشتری داری؟ حساب کشیدن از خود آدم باید دقیق تر و ظریف تر باشه. پس نفسمون رو باید وادار کنیم زیر بار این حساب کتاب بره.. بهش اهمیت ندیم که چی می گه.. باید ازش حساب کشید.. به زور هم که شده. ههههه.
التماس دعا
الهی که زنده باشی به حیات طیبه الهی خواهرم
منم بارها سعی کردم که یه دفتر محاسبه برای خودم داشته باشم،اما مشکل اصلی اینجاست که آدم نمیتونه این دفتر رو نگه داره چون خیلی کاره سختیه که هرشب بخواد انجامش بده....
به نظرتون اگر شبا موقع خواب یه نگاه به کارهایی که از صبح تا شب انجام دادیم،بندازیم کارساز تر نیست؟
پاسخ:
همین سختی اش هست که آدم رو اصلاح می کنه. بالاخره که چی؟ باید خودمون رو آدم بکنیم یا نه؟ آدم شدن هم که اسون نیست. هست؟

جواب سوالتون رو با ی سوال می دم. به نظر شما، این نفس سرکشی که من دارم رو می شه با ی نگاه از صبح تا شب اونم موقع خواب، نه قبل از خواب، به حسابش رسیدو حسابرسی اش کرد؟ اگه می شه و کارسازه که بسم الله..
بله همینطوره که میفرمایید،
الهی که زنده باشید به حیات طیبه ی الهی....
پاسخ:
ممنون از دعای خیری که در حق ما کردید.
الهی که این دعا در حق خودتون و خانواده محترم و متعلقان نیز به اجابت برسه ..
پاینده باشید و سرزنده الهی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">