وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

که هر روز نو بشکفاندش بخت

سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۵۲ ق.ظ

. . . سخته. گفتنش هم سخته. دیگه چه برسه به عملیاتی کردنش.. اما عجیب صحنه ی جهادی به انسان میده و هر بار که موفق بشه قوت الهی اش بیشتر می شه. یکی از الطاف پنهان خدا برای ما انسان ها این هست که مدام ما رو در ورطه آزمایش قرار می ده. با هر بار موفق شدن حتی به اندکی، به لحظه ای، قوت الهی مون بیشتر می شه و بار دیگر به کمک این قوت و مدد خاص خدا، باز موفق تر می شویم. اگر بنا رو بزاریم بر اینکه می خواهیم پیروز شویم..

خدا کمک کنه و سختی گفتن این مسئله آسون بشه. سختی ای که به مفهوم و به عمق و به معنای ژرف و عملی کردن و اثرات خاصی که برای خودمون و بقیه داره بر می گرده..

 

فرض کنین دارین کسانی رو ، از زاویه دید خدا، یعنی هم از بالا. هم از کنار. هم از پایین. هم از درون . هم از نهان خانه های دلشون می بینین که در حال معصیت اند. معصیت ها.. معصیت که می گم واقعا باور کنین که گناه و خطاست. این باور رو خدا بهمون بده که زشتی و کثافتی که در گناه هست رو بفهمیم مثل اون بزرگ مردی که حتی اسم گناه رو هم نمی تونن ببرند  از بس به عمق این مسئله پی برده اند.. شهود کرده اند ..

 

فرض کنین الان دارین می بینین. خدا صبر می کنه. ما بخواهیم صبر کنیم، می تونیم؟ اگه لهشون نکنیم خیلیه. صبر که هیچ.

از حال معصیت خارج می شن، خدا بهشون نظر لطف عمومی و رزق عمومی ای رو که به همه می ده ، می ده. ما دیگه می تونیم همچین ادم هایی رو فقط از حیث مالی چیزی بدیم؟ اگه اموالشون رو مصادره نکنیم و به بدبختی نکشونیمشون خیلیه. دادن که هیچ.

خدا موقعیت پیش می یاره که برگردند و توبه کنند. هی می ره جلو. هی موقعیت پیش می یاره. ما چه می کردیم؟ خداییش.. اصلا دیگه با خاک که هیچ، از زباله دانی هم بدتر می دونستیمش..

و هزاران عقوبت دیگه.  سلامتی شو می گرفتیم. هزارتا بدبختی سرش می اوردیم و ...

.

.

.

.

عزیزم، فدای دلت که نمی تونه معصبت خدا رو ببینه، به خاطر چی نمی تونی ببینی؟ به خاطر خدا؟ یا به خاطر خودت؟ اگه به خاطر خودت بود که هیچ. مطابق خواست خودت رفتار کن. اما اگه چون گناهه، چون معصیته، چون حق خدا رو پایمال کرده قهرت گرفته و ناراحتی، یک وقت نشیم کاسه داغ تر از آش. اگه رفت تو اتاق و  اومد بیرون، اگه رفت پشت دیوار و اومد بیرون، اگه پشت درختی رفت و ندیدیش و باز اومد، یعنی به این فاصله کم اگه ازت دور شد، دیگه حق نداری اون فرد رو گناهکار ببینی، شاید توبه کرده باشه. می تونی مطمئن بگی که توبه نکرده یا حتی ذره ای، ته دلش، پشیمون نیست؟  نه نمی شه گفت ... آخ  اگه تونستی ...


اگه تونستی کسی چیزی بهت گفت به اندازه یک یا دو متر فاصله یا کمتر حتی، دیگه یادت بره که چی گفته..

یعنی بارها هم کربلا بره و مشهد بره به جای اینکه به خودش بگه:" حالا ی خطایی کرد، خدا بخشیدش، این همه در حق من ظلم کرد، همین که روزی اش شده بره کربلا ، منم به خاطر امام حسین علیه السلام از حق الناسی که گردنم داره می گذرم"،  به جای این حرفا می گه چطور خدا با اینکه حق الناس گردنشه می بردش کربلا؟ من که راضی نمی شم . من که از ظلم هایی که کرده نمی گذرم.... خب نگذر. همین طور قلبت رو مکدر باقی بگذار. اونی که ضرر می کنه خودتی که قلب مکدر شده ات، دیگه نمی تونه شفافیت انوار الهی رو درک کنه. باور کن که هر کدورتی، مانعی می شه برای نووور.


باید بارها و بارها و بارها به خودمون بگیم: نو ببین. تازه ببین. همسرت رو می بینی، انگار همین لحظه است که دیدیش. نو و تازه. کشف کنی خوبی هاشو. لذت ببری از وجودش. کسی که خطایی کرده، لحظه قبل بوده، شاید توبه کرده. توبه به یک لحظه امکان پذیره. شاید پشیمان شده که این حرف رو زده. باید تازه متولد شده ببینی اش. باید نو ببینی.. چقدر سخته ..

 


نو شدن


این همه  روایات بیان می کنند توبه گذشته رو از بین می بره (1)، توبه کار مثل تازه متولد شده است، توبه کار مانند کسی است که گناهی نکرده(2)، به ملائک دستور داده می شه که هیچ اثری از خطای توبه کار در اعضا و جوارحش، و نه در هیچ جای زمین نباید باقی بمونه(3)، به نظرتون از این همه روایات، نمی شه این رو یاد بگیریم که نوووو ببینیم؟ هر لحظه را نو ببینیم. در هر لحظه، هر کس رو نو، ببینیم. تازه. با داشتنی های زیاد. با خوبی های فراوان..

سخته نو دیدن اما لذتی داره آدم دائم چیزهای نو ، در اطرافش ببینه.. حس زیبا و با طراوتی است . بگذار نگم خودت حسش کنی با عملت ..


بارها باید یادآوری کنیم به خودمون با مراقبه و محاسبه. این ها دو بال کمک کننده هستند. ملخ پروازمون هم که مشارطه است.. دیگه پرواز بدون بال و ملخ، پرواز نمی شه. می شه؟


و در گوشی:  موقع تحویل سال نو، چه دعایی رو می خونیم؟ خوبه این دعا رو مرتب هی بخونیم برای نو دیدن، نو ماندن، نو شدن.. یا مقلب القلوب و الابصار . . .

 

دوباره بخون.. دوباره و دوباره. بارها و بارها به قلبت این جملات رو بخون. پرورششون بده.. تا بلکه بتونیم، هر لحظه، هر چیزی رو ، نو، ببینیم. الهی که مبارکت باشه.. شنیدی وقتی چیز نو به کسی می دن می گن مبارکت باشه؟ الهی که مبارک همه تون باشه این نو دیدن ها.


چند کلامی بخوانیم بیشتر برای چگونگی نو دیدن

__________________________________

 

1 . رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله : التَّوبةُ تَجُبُّ ما قَبلَها(عوالی اللآلی : 1/237/150.) پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : توبه ، گذشته ها را از بین مى برد.

2. عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ النُّعْمَانِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ یُوسُفَ بْنِ أَبِی یـَعـْقُوبَ بَیَّاعِ الْأَرُزِّ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ التَّائِبُ مِنَ الذَّنْبِ کَمَنْ لَا ذَنْبَ لَهُ وَ الْمُقِیمُ عَلَى الذَّنْبِ وَ هُوَ مُسْتَغْفِرٌ مِنْهُ کَالْمُسْتَهْزِئِ (اصول کافى جلد 4 صفحه : 168 روایة : 10) جابر گوید: شنیدم حضرت باقر (علیه السلام ) مى فرمود: توبه کننده از گناه همانند کسى است که گناه ندارد، و آنکه در گناه بماند با اینکه آمرزش خواهد چون مسخرچى است .

3 . الإمامُ علیٌّ علیه السلام : مَن تابَ تابَ اللّه ُ علَیهِ ،واُمِرَتْ جَوارِحُهُ أنْ تَسْتُرَ علَیهِ ، وبِقاعُ الأرضِ أنْ تَکْتُمَ علَیهِ ، واُنْسِیَتِ الحَفَظَةُ ما کانتْ تَکتُبُ علَیهِ . (بحار الأنوار : 6/28/32.)  امام على علیه السلام : هر کس توبه کند خداوند او رامى آمرزد و به جوارح او و جاى جاى زمین دستور داده مى شود که آبروى او را حفظ کنند و عیبهایش را بپوشانند و گناهانى که فرشتگان حافظ اعمال برایش نوشته اند از یاد آنان برده مى شود.

* مـُحـَمَّدُ بـْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مُعَاوِیَةَ بْنِ وَهْبٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ إِذَا تَابَ الْعَبْدُ تَوْبَةً نَصُوحاً أَحَبَّهُ اللَّهُ فَسَتَرَ عـَلَیـْهِ فـِی الدُّنـْیـَا وَ الْآخِرَةِ فَقُلْتُ وَ کَیْفَ یَسْتُرُ عَلَیْهِ قَالَ یُنْسِی مَلَکَیْهِ مَا کَتَبَا عـَلَیـْهِ مـِنَ الذُّنـُوبِ وَ یُوحِی إِلَى جَوَارِحِهِ اکْتُمِی عَلَیْهِ ذُنُوبَهُ وَ یُوحِی إِلَى بِقَاعِ الْأَرْضِ اکـْتـُمـِی مـَا کـَانَ یـَعْمَلُ عَلَیْکِ مِنَ الذُّنُوبِ فَیَلْقَى اللَّهَ حِینَ یَلْقَاهُ وَ لَیْسَ شَیْءٌ یَشْهَدُ عَلَیْهِ بِشَیْءٍ مِنَ الذُّنُوبِ (اصول کافى جلد 4 صفحه 163،  روایة : 1)

معاویة بن وهب گوید: شنیدم حضرت صادق علیه السلام مى فرمود: چون بنده توبه نـصـوح کـنـد خـداونـد او را دوسـت دارد، و در دنـیـا و آخـرت بـر او پـرده پـوشـى کـند، من عـرضـکـردم : چـگـونـه بر او پرده پوشى کند؟ فرمود: هر چه از گناهان که دو فرشته مـوکـل بـر او بـرایـش نـوشـتـه انـد از یـادشان ببرد و بجوارح (و اعضاى بدن ) او وحى فـرمـایـد: کـه گـنـاهان او را پنهان کنید، و به قطعه هاى زمین (که در آنجاها گناه کرده ) وحـى فـرماید: که پنهان دار آنچه گناهان که بر روى تو کرده است ، پس دیدار کند خدا را هنگام ملاقات او و چیزى که بضرر او بر گناهانش گواهى دهد نیست

 

نظرات  (۱۹)

  • پرواز سپید
  • سلام
    مدت هاست به عبارت "رحماء بینهم" فکر میکنم!
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار...
    فکرتان الهی و پر نور باشد الهی..
    اندیشه تان شما را به چه چیزهایی رهنمون کرده؟ برای ما هم بفرمایید بیاموزیم.. استفاده می بریم

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام
    خدا قوت
    سالم باشید و حاجت روا
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    قوت شما هم الهی و افزون تر باشد الهی..
    ممنون از دعاهای عالی تون.. الهی که خداوند ورای این ادعیه را برای شما مقدر کند و روزی..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام
    نادیده گرفتن رو هم باید یاد بگیریم
    مثل خیلی از کارهایی که یاد میگیریم
    شاید مثل کارهای عامیانه مون

    پ.ن:
    باید گذشتن از
    دنیا به آسانی
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    همین طوره. نادیده گرفتن به معنای مثبت و نه منفی. همان رد کردن. رد بکنیم این مسائل جزئی را.. و با رد کردن و کوچک دیدن مسائل می توانیم ورای این مادیات بیاندیشیم و درک کنیم و حضور داشته باشیم و ...

    ممنون از نکته ی خوبی که فرمودید.. خداوند خیر کثیر روزیتان کند الهی مستدام..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • المستغاث بک یا صاحب الزمان
  • سلام
    چقدر زیبا نوشتید
    نو ببین، تازه ببین
    متاسفانه گرفتاری بزرگی هست خود برتربینی و....
    فرصت نکردم لینک معرفی شده رو بخونم ولی ان شاءالله باز سر میزنم برای خوندنش
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    و شما زیبا دیدید و با اندیشه تان یاری مان کردید.. الهی که خیرکثیر را خداوند روزیتان بفرماید به تمام وسعت معنا و مصداق..
    بله متاسفانه. لایه های زیرین برخی عبادات و کمک هایمان چیزی یافت نمی شود جز این خودبینی و خودبرتر بینی به جای خداخواهی و اخلاص

    ممنون از حضورتون. و نظرتون. استفاده کردم.. تاملی و اندیشه ای دیگر باز.. ممنونم. الحمدلله.
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام
    پاسخ بزرگوار ناشناس:

    بزرگوار، سوالتون حذف نشده.. ناشناس می آیید یعنی جواب نمی خواهید؟.. چه عرض کنم؟! نوشته تان را صلاح ندیدم منتشر کنم در وبلاگ.. در مورد معرفی هم لابد دلیلی داشت. اگر اعتماد ندارید و یا نمی خواهید حرفی از حقیر بشنوید مسئله ای نیست. من در بازکردن مسائل اصراری ندارم.

     خداوند از پدران و مادرانی ناصالح، چنان فرزندان صالحی به وجود اورده و می اورد که چشم دنیا بین ما انسان ها نمی تواند بپذیرد.. رد پای پاسخ این سوالات را باید در مباحث اعتقادی جستجو کرد..

    الهی که دید زیبابینتون همه جا سیطره داشته باشه .. دوست دارم کمکی بکنم ولی قابل نشر برای عموم نیست این مسئله..
    خدا کمک کند الهی..

    زنده باشید به حیات طیبه الهی
    مرسی و تشـــــــــکر..
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار..
    الهی که نامتان در زمره شاکران نوشته شده باشد با تمام آثار نیکی که دارد..

    ممنون از حضورتون..
    مطالب رو می خونین ؟ یا فرصت نمی کنین بخونین و برای بازدید قدم رنجه می فرمایید ؟

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • صحبتِ جانانه
  • سلام خواهرجان

    دید زیباییست:)

    ممنونم بابت این مطلب خوبتون
    عاقبت بخیر و سربلند باشید
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار..
    الهی که صحبت های جانانه ای با پروردگار داشته باشید.. اسمتون خیلی دعاخیز هست. ادم دلش می خواد دعا کنه برای این صحبت های جانانه..

    ممنون از لطفتون و حضورتون.. خوبی از لطف خدا و دید زیبایی است که شما دارید..

    الهی که بتونیم نو ببینیم.. و خدا عجیب از الانی که این دید رو خوندیم ما رو تمرین می ده.. خوندی؟ حالا تمرینش رو بکن.. اونقدر تمرین می ده که بتونیم دید زیبا رو پیدا کنیم.. ما هم باید حواسمون جمع باشه که تمرین کنیم...

    خدا کمک کنه الهی..

    ممنون از دعای خوب و زیباتون.. الهی که شما هم در طول عمرتون به خیر باشید و عاقبتتان نیز به خیر و سعادت و رستگاری باشه الهی

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام عزیز
    امیدوارم که اینطور باشیم
    هربار دخترم اشتباهی میکنه و دوباره تکرارش میکنه وعصبانی میشم،بلاتشبیه یاد بزرگی ومهربونی خدا می افتم
    که خدا هم بارها از ما خطا دیده و هی گذشت کرده
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر ساقی بزرگوار
    الهی که ساقی حوش کوثر، سیرابتان کند از بهترین روزی ها.. و شما ساقی باشید برای تشنگاه راه معرفت..
    همین طوره.. خدا این همه دیده و صبوری کرده و گذشت کرده و به ما داده.. همه ی داده ها و نداده هایش را شکر. همه اش در جهت تربیتمون بوده. الهی که کمک کنه بتونیم بهترین تربیت های الهی رو برای فرزندانمون داشته باشیم.. خدا کمک کنه بتونین تربیت الهی روی نسلتون داشته باشین..

    ممنون از حضورتون و نظر و نکته ی زیبایی که فرمودید.. خدا شما و نسلتون رو برای اسلام حفظ کنه الهی..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام. من براتون ایمیل فرستادم.
    خیلی ممنون که جواب دادین و واقعا و کاملا توجیه شدم که چرا کامنتم رو حذف کردین.
    افرین بر شما.
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    خواهش می کنم. وظیفه است..

    یک نکته و دید زیبا :

    این جور مواقع، منظورم همان سوالتون بود، زمان خیلی خوبی است برای جمع کردن ثواب ها.. اگر من، فلان رفتار رو که سخت هست انجام دادنش، به خطار عمل به کلام معصوم، یا اطاعت از فرمان خدا، انجام بدم، هر باری که این کار رو انجام می دم برای خودم ذخیره ای اندوخته ام. شیطان مدام انسان رو وسوسه می کنه، اگه انسان هر بار با نیت عمل به روایت معصوم، اون وسوسه رو دفع کنه، هر باری که شیطان می خواسته ما رو ضعیف کنه و خطا بگیره ازمون، ما به نفع خودمون استفاده کردیم و ثواب جمع کردیم و در مبارزه با شیطان قوی تر هم شده ایم.. این جاست که می گن: اجر پرت می کنه. و ما آجر رو می گیریم و باهاش خونه می سازیم. نه اینکه آجر ما رو زخمی بکنه..

    خدا کمک کنه بتونیم این طور باشیم. که خیلی خوب هست.. قوی و قوی تر.. و باز صحنه های بیشتر..
    بنده خدایی می گفت: وقتی یک مورد خاص برات مدام تکرار می شه، بدون نقطه ضعفی در اون مورد داری.. که خدا می خواد اون نقطه ضعفت رو برطرف کنی.. و وقتی برطرف شد، باز ازمایش دیگر و قوی تر شدن در نقطه ضعف دیگر.. چقدر خدا ما رو دوست داره که مدام ما رو بالاتر می کشونه.. الحمدلله..به تمام معنای حمد.. الحمدلله علی ما انعم و له الشکر علی ما ألهم..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک..

    سلام
    اجازه بدید خواننده باشم فقط..
    خیلی بیشتر تو ذهنم حک میشه حرفتون تا اینکه بخوام جوابی هم براش بدم.

    ایمان و آرامش نصیبتون.
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    هر طور صلاح می دانید..
    ما طالب نور کلام شما هستیم. نور کلامی که وام گرفته از معرفت الهی، حضرات معصومین است.. ممنون که دعای غریق را یاداوریمان کردید و ازمان دریغ نکردید.. الحمدلله بر این روزی ای که از شما نصیب مان شد.. الحمدلله. شکر..

    و ممنون از دعاتون، حضورتون..
    قید العلم بالکتابه.. خواننده خاموش هم خواستید باشید برای خودتان هم که شده یادداشت بردارید. قید بزنید نکاتی را که به ذهنتان رسیده و یا دیده اید. تا بیشتر حک شود در قلب و روح و جانتان.. ورای ذهن و اندیشه تان..
    امن و اطمینان روزی همیشگی قلبتان باشد الهی

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • بانومعصومه
  • باعرض سلام وخسته نباشید 
    ممنون ازمطلب زیباتون نودیدن آدمای اطرافمون یعنی زیبادیدن اونا که هم قشنگه هم خودت احساس بهتری تو زندگیت میکنی مخصوصا اگه برای خداباشه ولی همونطور که خودتون گفتین سخته خیلیم سخته حداقل واسه من که شدنی نیست نمیدونم چرا؟
    موفق وسربلندباشید
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار، بانو..
    زیارتتان قبول باشد بانوجانم..

    بله سخته. اما نگین شدنی نیست. هست. حتی به یک لحظه. حتی به سه ثانیه. حتی به نصف روز.. به مرور که این لحظه ها را تمرین کنیم، می بینیم دو ثانیه مان شد ده دقیقه. ده دقیقه مان شد نیم ساعت. نیم ساعتمان به ساعت کشید و بعد به مرور  به روز کشید و استعانت خداوند هم که عمیق می کند این دید زیبابین و نوبین را.. باور کنید شدنی است.. هیچ کاری برای خدا ناشدنی نیست. از او بخواهید و به امید مددش، گام بردارید و تمرین کنیم..

    الهی که پر باشید از دید زیبا و نورانی.. قلبتان پر نور باشد..
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی.. بانو معصومه.. روزیتان باشد الهی زیارت پر از جنت حضرت معصومه سلام الله علیها
  • من و غریبه
  • سلام دوست عزیزم 

    چه زیبا و دلنشین ..جوری که ادم همه نوشته رو میشه تصور کنه 
    واقعا احسنت بر شما 

    در پناه حق پایدار باشی 
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
    زیبا می بینید.. دل تون پر نور است که مفاهیم اسلامی چنین دل نشینتان می شود.. الحمدلله..

    حسن و نیکویی همه روزیتان باشد الهی..
    ممنون از لطفتون، دعاهای زیبا ودید زیبابینی که دارید.. الهی که مستدام تر باشد برایتان این دید زیبابینتان..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام
    تشکر می کنم که مسئله فراگیری رو مطرح کردید
    خیلی آدمها داریم در بین جوونها که دائم دنبال تنوع هستن و دائم از سر رفتن حوصله و نداشتن زندگی متنوع اعتراض می کنن...
    شما قبلا هم یک مطلبی نوشتید در مورد زندگی در حال یا زندگی در لحظه... که البته همه دوستان میدونن زندگی در لحظه منافاتی با تدبیر برای آینده و عبرت از گذشته نداره...
    اگر کسی این نوع زندگی در لحظه رو دریابه نگاهش به همه اتفاقات پیرامونش عوض میشه...
    اونجا هم عرض کردم مقدمات زندگی در لحظه اینه که شخص باید اهل تفکر بشه... باید تفکر کردن در درون انسان ملکه بشه... باید جان اون حدیث امام کاظم رو دریافت که هیچ چیزی از جلوی چشم شما نمیگذره مگر اینکه درسی برای شما داره...

    کسی که عادت کرده در گذشته یا در آینده زندگی کنه وقتی به آدمها هم نگاه میکنه اغلب حال آدمها رو نمیبینه... یعنی نه تنها در گذشته خودش زندگی میکنه بلکه در مواجهه با انسانهای پیرامون خودش هم گذشته اونها سیر میکنه...
    این گرفتاری بزرگی هست... که به نوعی همه ما گرفتارش هستیم حالا شدت و ضعف داره... چون عرض کردم به صرف فهم مفهومی ماهیت زندگی در لحظه ، نمیشه فهم کننده توان در لحظه زیستن رو پیدا کنه...

    من میخوام یه خطی بدم...
    در تقسیم بندی علوم در گذشته، علم اخلاق از زیر شاخه های حکمت بود.. الان هم بسیاری از بزرگان علمای ما قائل به همین تقسیم بندی هستن یعنی علم اخلاق رو از زیر شاخه های حکمت میدونن

    یکی از دلایلی که ما نمی تونیم متخلق به اسما الله بشیم که استاد اخلاق کسی هست که متخلق به اسما الله هست... مومن هست... آینه خدا نما هست... اینه که توجهی به حکمت وقایع نداریم... وقتی شخصی رو میبینیم که مرتکب منکری شد اولین چیزی که از اون واقعه در فکر و ذهن ما میاد خاطی هست... معصیت کار هست...
    درسته... معصیت هم داره رخ میده... و انسان در قبالش مسئولیتهایی داره... همه اینها سرجاش درسته...
    اما خدا بارها در قرآن هشدار داد که شما فکر میکنید من این همه رو عبث آفریدم؟
    این فرمایش یعنی ما در نظام خلقت عبث نداریم... خب شما اگر دعوایی دیدی خوبه که بری جدا کنی و بینشون مودت ایجاد کنی  اما خوبتر اینه که علاوه بر این کار این حقیقت رو درک کنی که این دعوا هم عبث نبود... یعنی حکمتی درش بود... یعنی اینها هم جند الله بودن... اونقدر که دعوا دیدی، نزاع دیدی ، حکمت هم دیدی؟
    اگر فقط نزاع دید مشخصه قوه فکری بیننده ضعیفه... این شخص نمی تونه اسما الله رو در خودش پیاده کنه...

    انسانهایی که در گذشته و آینده زندگی میکنن و حال رو از دست میدن اهل اندیشه نیستن... اینها خسر الدنیا و الاخره میشن...
    لذا در مواجهه با انسانهای اطرافشون اغلب اهل عبث بینی هستن...
    اما انسان متفکر میگه هدف از اتفاقات پیرامون من برای قضاوت کردن من نیست بلکه اینها همه رزق عقل من هست...
    و عجیبه که انسانهای الهی باز فوق این نگاه میکنن... نگاه به درخت میکنه تجلی اسم قائم حق رو میبینه... اسم مصور حق رو میبینه اسم باری حق رو میبینه اسم محیی حق رو میبینه... و در اسرار چگونگی تجلی این اسمها غرق میشه... مثلا میگه خدایا چه سری هست که اسم مصور شما در برگ انجیر به این صورت تجلی کرد؟.. و رزق ها دارن... اونوقت ماها که نگاه میکنیم میگیم مثلا عجب میوه ی درشتی داره... کاش میشد یه دونه اش رو خورد...

    ما برای اینکه متخلق بشیم به اسما الله باید از راه علم و عمل وارد بشیم...
    هر چه عالم تر عامل تر و هر چه عامل تر عالم تر...حدیث داریم :
    العلم امام العمل و العمل تابعه...

    دوست داشتم بیشتر این مسئله رو بسطش بدم و حرف بزنم اما همینقدر زمان داشتم
    خدا به شما و همه اهل ولایت سعه وجودی بده و ما رو هم با شما شریک کنه
    یا علی
    پاسخ:
    سلام و رحمت و برکت خاصه الهی بر شما بزرگوار..
    الهی که شهود کنید هر چه بیشتر، این دست معارف الهی را.. و پای درس حضرات معصومین علیهم السلام بنشینید در دنیا و آخرت..
    هیچ چیز را نباید مستقل از خدا دید به همان معنای حکمتی که شما فرمودید..
    الهی که بارها و بارها مطلب شما رو خوانندگان بخونن و تامل کنند و خداوند توفیق عملی کردن و ورود به قلبهای نورانی شون رو عنایت کنه..

    ممنون از توضیحاتتون. استفاده کردم.
    الهی که مورد تعلیم خاصه الهی باشید .. الحمدلله

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی

  • تبسّمِ عشق
  • سلام دوستِ مومنم..

    زیبا بود.تاثیر گرفتم..

    خدا توفیق مراقبه و محاسبه رو بهمون عطا کنه حتی در کوچکت ترین چیزها، کوچکترین کوچکترین چیزها......ان شاالله

    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار، خواهر خوبم
    الهی آمین به دعاتون..
    الهی که روزی تان باشد این نگاه و تمامی مبانی و تمای آثار شگفتش..
    ممنون از حضورتون..و توجه بیشتری که بر بحث مراقبه و محاسبه دادید و ..  الهی که خیرکثیر روزیتان باشد مستداااام

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..
    از یادش ببرد؟؟
    متن خوبی بود:)
    پر امید 
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار، ماه بانو گرامی..
    بله از یادش ببرد. می تواند؟ می توانیم؟ باااااید بتوانیم.. باید

    خدا کمک کند.. ممنون از لطفتون و حضورتون..
    دید زیبا بین و قلب پر امیدتان پر از انوار الهی باشه مستدااام الهی..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
  • تبسّمِ عشق
  • راستی خواهرمهربونم،من هم یه پستی راجع به قضاوت، خدا توفیق داده نوشتم

    همون اوایل هستش..

    فرصت کردین یه سری بزنیدهرچند نمیدونم کمی تونستم حقش رو ادا کنم یا نه!

    ناپخته اس اما خب.. ان شاالله خدا عنایت کنه

     

    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر بزرگوارم..
    خدا خیرکثیر بهتون بده الهی در این روز جمعه با برکت..
    حتما. کاش لینکش رو می ذاشتین. همچین یک جورایی گشتم و نیافتم.
    دوست دارم بخونمش..

    ممنون از حضور زیباتون، وقتی که می ذارید و لطف و دعایی که برای ما می کنید..
    الهی که خداوند بهترین ها را روزیتان کند.

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    سلام خواهرم
    التماس دعا واسه اینکه بتونم اسممو عوض کنم
    پستت باعث شد بتونم خیلیا رو ببخشم
    دقیقا یکی ک از کربلا برگشت دقیقا اینجوری بد میگفتم ولی الان بخشیدمش
    باعث شدی قوی تر بشم واسه اینکه توبه کردم ک دیگه گناه نکنم
    همیشه واقعا نوشته هاتو ک می خونم برام مثه یه پیامی از طرف خود خدا با ارزش میشن یعنی واقعا اینقدر واسم تاثیر گذاره
    این دعاتو ک همیشه میگی "الهی زنده باشید به حیات طیبه الهی"رو هم عااااشقشم
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما خواهر بزرگوارم..
    الهی که بهترین ها روزیتون بشه خواهر گلم..

    بله خیلی کمک کننده است و اساس نگاه های ما باید این طور باشه.. با تمرین می تونیم این نگاه رو در زندگیمون جاری کنیم. خدا کمک کنه..
    الهی که بتونیم پیام خدا رو خوب برسونیم که نه ادعایی دارم و نه توانی.. هر چه هست از اوست.. باید هم از او بدانید.. ما این وسط کاره ای نیستیم.. نواقصش از من است و زیبایی هایش از او..
    ممنون از لطف و نگاه زیبات. الهی که خیر کثیر بهت بده خدا مستدام

    منم خیلی دوست دارم براتون این دعا رو بکنم بارها و بارها به تمام معناش که:
    الهی که زنده باشی به حیات طیبه الهی خواهرم..
  • مهدی ابوفاطمه
  • لینک شدید
    اگر بنده رو هم لینک کنید خیلی خوشحال میشم
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما..
    حالا چرا بیش فعال؟ الهی که انقلابی باشید و فعالیت های انقلابی تون در راستای رضایت مولا باشه الهی..

    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    ممنون
    پاسخ:
    پاینده باشی خواهرم.

    الهی که زنده باشی به حیات طیبه الهی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">