وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تا من و تو هر دو در بحر اوفتیم

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۱۷ ب.ظ

-  به مطالبی که قبلا گفته بودین یه مروری کردم. احساس می کنم این بسته پیشنهادی خیلی آشنا ست. لااقل چیزهایی که در موردش می گین در عین حالی که تازگی داره و جالب بود برام، آشناست. یه جوری انگار اسمش رو قبلا شنیدم. اسم خاصی داره این بسته ؟

+  بله خب. اسم که داره. منتهی می خواستم ورای از اسمی که رایج شده، در مورد خودش صحبت کنیم (1) و درگیر اسمش نشیم که وااای بازم فلان و وااای دیگه چقدر شعار و غیره..

-  واقعا؟ یعنی ممکنه این حرفها رو بزنم؟

+  ممکنه. احتمال یک درصد که هست. چون برخی ها اینقدر قشری و سطحی به این بسته نگاه کرده اند که عمقش رو درک نکردن و به نظرشون شعاری و مسخره (2) و تکراری اومده.


           


-  مگه چه عمقی داره که از شعار درش می یاره؟



+  عمق که زیاد داره. تو در تو هم هست(3). حالا یکی اش رو برات بگم خودت قضاوت کن ببین این عمق، ارزش داره که آدم بهش بپردازه و این بسته رو در رده های اول انتخابش قرار بده یا نه. مثلا اینکه وقتی این بسته را انتخاب کردیم و در زندگی جاری اش کردیم، انگار که یک سلسله ریل قطار را انتخاب کردیم که همه به یک جا ختم می شه (4).

-  یعنی مقصد همه شون یک چیز می شه؟

+ بله دقیقا. یعنی مقصد یکی است. همان مقصد بر همه رفتارها حاکم هست. همان مقصد رشد دهنده همه رفتارهاست. اگه اون مقصد رو بفهمیم، انگار که روح کلی ای که در همه پیشنهادهای این بسته پیشنهادی هست رو فهمیدیم و می تونیم خیلی جاها، با فکری که با اون مقصد تنظیم شده، حرکت کنیم.. این یکی از هدیه هایی است که این بسته به ما می ده. یک فکر برای همه جا..

-  مگه می شه؟ مگه داریم؟ چطور بسته ایه که برای رفتارمون پیشنهاد داره ولی بهمون فکر می ده..

+  مگه نگفتیم که رفتار انسان، نشان دهنده درونیاتش هست؟

-  بله خب. گفتیم. هر چی هم فکر کردم دیدم حرف درستیه. هر چی سعی کردم مثال نقض پیدا کنم که این قاعده رو ببرم زیر سوال نتونستم. حالا چه ربطی داشت؟

+ خب این بسته در عین حالی که به بیرونی ها می پردازد، یک جور غیر مستقیم و بعضا هم مستقیم، درونی ها را هم جهت می دهد(5) و همین یکی از عمق هایی است که این بسته پیشنهادی داره ...

-  یعنی دیگه شعار نمی ده. من اگه جاری اش کنم در زندگی ام، آن هم خود به خود در فکر من به جریان می افته و جلو می ره (6) .. جالبه . . . خیلی جالبه . . .

+ حالا جالب تر هم قراره بشه . . . الهی که زیبایی های این بسته رو بتونیم خوب ببینیم و بگیم. خود دیدن و فهم این زیبایی ها (7) نصف راهه..

-------------------

1.  امام على علیه السّلام فرمودند:  اُنظُر إلى ما قالَ و لاتَنظُر إلى مَن قالَ ؛ به گفته بنگر نه به گوینده آن .  غررالحکم و دررالکلم ، ح5048

2. یَا حَسْرَ‌ةً عَلَى الْعِبَادِ  مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّ‌سُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ (سوره یس / آیه 30) دریغا بر این بندگان! هیچ فرستاده‌اى بر آنان نیامد مگر آنکه او را ریشخند مى‌کردند.

3. یامبر خدا(ص): «هیچ آیه‌اى از قرآن نیست، مگر این‌که ظاهرى و باطنى دارد، و هیچ حرفی‏ از آن نیست، مگر این‌که تأویلى دارد و تأویل آن‌را جز خدا و ریشه‌داران در دانش، کسى نمی‌داند مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ‏33، ص 155، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.

4. إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْ‌فَعُهُ (سوره فاطر/ ایه 10) سخنان پاکیزه به سوى او بالا مى رود، و کار شایسته به آن رفعت مى بخشد.

5. قال رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم: "أُفٍّ لِکُلِّ مُسْلِمٍ لایَجْعَلُ فِى کُلِ جُمْعَهٍ یَوْماً یَتَفَقَّهُ فِیهِ أَمْرَ دِینِهِ وَ یَسْأَلُ عَنْ دِینِهِ " (بحارالانوار، ج‏1، ص‏176) واى بر مسلمانى که در هر هفته (دست کم) یک روز را براى فهم امور دینى و پرسش از آن نکوشد.

6. ... قُلْ إِنَّ هُدَى اللّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءهُم بَعدَ الَّذِی جَاءکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللّهِ مِن وَلِیٍّ وَلاَ نَصِیرٍ (سوره بقره / آیه 120)  گو:، هدایت ، هدایتی است که از جانب خدا باشد اگر از آن پس که خدا تورا آگاه کرده است از خواسته آنها پیروی کنی ، هیچ یاور و مددکاری از جانب او نخواهی داشت

7. الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ  أُولَـِئکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّـهُ  وَأُولَـئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ (سوره زمر/ آیه 18)  آن کسانی که به سخن گوش می دهند و از بهترین آن پیروی می کنند ، ایشانند کسانی که خدا هدایتشان کرده و اینان خردمندانند

 

 

نظرات  (۶)

  • قطره بارانی
  • سلام علیکم
    پست به پست داره جالب تر میشه.
    واقعا چی به غیر این بسته دو کار رو میتونه هم زمان انجام بده وواقعا اینیکی از شگفتی های این بسته است.
    واقعا عالی.خداقوت.
    التماس دعا.
    مستدام باشید.
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار گرامی..
    برای خودم هم خیلی جالبه.. ویژگی های این بسته ..
    این دو کار را همزمان انجام دادن به خاطر ارتباطی است که درون ما آدم ها با بیرونمان دارد. این گفته که می گویند ظاهر رو درست کن، باطن درست می شه نشان از همین رابطه خاص داره.. و چقدر خدا نسبت به ما رئوف بوده که این ارتباط رو قرار داده تا ما با مختصر رفتار نیکوی بیرونی، دارای زیبایی های درونی بشیم.. چون اکتساب از درون سخت تر از بیرونه و این خیلی واضحه دیگه.. الحمدلله به خاطر این رحمت خداوند بر ما..
    الهی که رحمت های خاصه الهی شامل حال شما و دیگر بزرگواران بشه و بتونیم بهتر و عمیق تر، زیبایی های عمقی این بسته رو درک کنیم
    ممنون از حضورتان..
    قوتتان افزون به قوت الهی ان شاالله.
    محتاجیم به دعا
    پاینده باشید
    راحتی می تواند اثرات مخربی در زندگی انسان داشته باشد. کسی که زیاد احساس راحتی کند، از رشد، تلاش و خلاقیت باز می ماند.
    پاسخ:
    سلام سحر خانم گرامی
    همین طوره.. مبارزه با راحت طلبی، یکی از شیوه هایی هست که می تونه ما رو به مسیر رشد برگردونه و پیش ببره.
    اصلا خود این حرکت در مسیر، یک جور مخالف راحت طلبی هست. وقتی قطار باید توی یک ریل خاصی حرکت بکنه، نمیتونه راحت هر جا که خواست بره. واین جا نقش اختیار و انتخاب انسان اهمیت پیدا می کنه. اینکه خودش انتخاب کرده باشه.. لا اکراه فی الدین..
    با اکراه اگه باشه ، خیلی خوب باشه و در مسیر بمونه بهش سخت می گذره. ولی وقتی با اختیار و البته با آگاهی انتخاب کرده باشه، به تمامی این ها واقف می شه و صبوری به خرج می ده تا به اون مقصد نهایی که هدفش هست برسه..
    الهی که خداوند کمکمان کند در مبارزه با روحیه راحت طلبی مون تا با تلاشی خلاقانه، به رشد برسیم
    ممنون از حضورتون. نکته زیبایی فرمودین..
    التماس دعا
    زنده باشید به حیات طیبه الهی...
  • قطره بارانی
  • سلام علیکم
    بله دقیقا
    و جالب اینکه با وجود هچین رابطه ای که خداوند قرار داده میتونیم به این صحبت که ادم دلش پاک باشه ربطی به ظاهر نداره جواب داد.درونیات انسان کاملا با بیرن اون ربط داره.
    پاسخ:
    سلام علیکم
    احسنت بر شما. اون عبارت دلت پاک باشه از بیخ و بن غلطه..
    الهی به حیات طیبه الهی زنده باشید.
    التماس دعا

  • شاهد اسلامی
  • چقدر جالبه حکمت این فکر کردن به مقصد ..خداوند هم زیاد در قران کریمش به ان یاد اوری کرده است ..والیه المصیر
    هم ما را شارژ می کند برای رسیدن به ان مقصدزیبا ..هم می خواهد سختی های راه را از یاد ببریم ...هم می خواهد با یاداوری ان به خطا نرویم و از ریل خارج نشویم ..
    در بحرش افتادم بقولی ..
    پاسخ:
    سلام و برکت خداوند بر شما
    الهی که بیشتر در بحرش بیافتید...
    بله همین طوره. .خیلی چیزها می گوید این الیه المصیر...
    هم می گوید که این دنیا و بچه بازی هایش درگیرت نکند... هم می گوید که بیا در آغوش پر مهر من... هم می گوید که زیباتر کن خودت را و مهیا باش برای آمدن به سوی نور و هم .... الهی که خداوند شما را در بحر معرفت قرآنی بیاندازد

  • شاهد اسلامی
  • واااای ..کلی حظ کردم ازین مهربانی ...الحمدلله
    همانطور که در نظرات پاسخ داده بودین ، چه خدای رئوفی داریم ..که با تلاش برای زیبایی های بیرونی وظاهرمان ،کمک می کند تا درونمان هم سامان یابد ..




    پاسخ:
    الحمدلله علی ما أنعم و له الشکر علی ما ألهم..
     و اینجاست که انسان متعجب می ماند از خودش که چطور شب ها در خواب غفلت فرو غلتیده و شکر این همه مهربانی را در سجده گاهش، به جا نمی آورد...
    که همین شکر هم چه زیبا می کند ظاهر و درون را
    التماس دعا از شما بزرگواران..
    این چندتا پست شبیه این تبلیغات های قدیمی است. یک مدت کاغذ سفید می دهند و بعد  یک کاغذ سفید با یک علامت سوال و بعد به زودی در این مکان و...
    خلاصه دارین گرمش میکنین.
    تا چه شود و چه پیش آید.
    پاسخ:
    نه اصلا بحث ، سرِ گرم کردن نیست. این ها از مبانی و شاخصه های اصلی بسته ای است که قراره در این وبلاگ باز بشه.
    به عبارتی شاخصه های سبک زندگی. خود این مطالب موضوعیت داره. تبلیغات و گرم کردن برای چیزی نیست..
    ان شاالله با دقت بیشتر در مطالب و نظرات و پاسخ ها، نکته و محتوای هر مطلب رو بهتر دریافت کنید..
    ممنون از حضورتون و بیان نظرتون.
    زنده باشید به حیات طیبه الهی..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">