وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

جانش غریق رحمت خود کرد تا بود

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ

                                                           ای پیامبر . . .

                               ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستادیم(1)

          رحمت


  ای پیامبرم

  ما تو را رسول فرستادیم (2)

  بشارت بدهی (3)

  بیم دهی (4)

  برایشان استغفار کنی (5)

  میانشان قضاوت کنی (6)

  الگویشان باشی (7)

 

  همه و همه را گفتیم .. تا بدانی ما تو را جز رحمت، برای عالمیان نفرستادیم..


 

 از خداوند بخواهیم ما را جلوه گاه رحمت خاصه خود و رسولش قرار دهد:

                             * برای خود رحمت باشیم

                             * برای دیگران رحمت باشیم

 

   رسولی باشیم از طرف او، برای وجودمان ..

  خود را بشارت دهیم به بشارت های او

  بیم دهیم به انذارهای او

  استغفار کنیم به آموزه های او(8)

  اطاعت کنیم به اوامر او (9)

  اهل سنت باشیم به سنت حسنه ی او...

 

  بعد از این تمرینِ رحمت بودن برای خود، شاید بتوانیم برای دیگران هم رحمت باشیم..

 تازه هنوز، قبل از ابتدای راه هم هستیم.. قدم برداریم که وسعت رحمت بودن، فراتر از این هاست حتی به خود ... بسم الله

 

باران رحمت خدا و رسولش  را بر خود ببارانیم ..

 به امید آنکه توفیق یابیم ، خداوند،  باران رحمتش را از طریق ابرهای وجود ما، بر دیگران بباراند..

 


موجبات نزول رحمت الهی را بخوانیم در این جا

-----------------------

 

1.   « وَمَآ اءَرْسَلْنَکَ إِلا رَحْمَةً لِّلْعَلَمِینَ »  سوره انبیاء/ آیه 107

2. وَمَا مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِن مَّاتَ أَوْ قُتِلَ انقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَن یَنقَلِبْ عَلَىَ عَقِبَیْهِ فَلَن یَضُرَّ اللّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللّهُ الشَّاکِرِینَ (سوره آل عمران/ آیه 144) و محمد، جز فرستاده‏اى که پیش از او [هم‏] پیامبرانى [آمده و] گذشتند، نیست. آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، از عقیده خود برمى‏گردید؟ و هر کس از عقیده خود بازگردد، هرگز هیچ زیانى به خدا نمى‏رساند، و به زودى خداوند سپاسگزاران را پاداش مى‏دهد.

3 . إِنَّا أَرْسَلْنَاکَ بِالْحَقِّ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَإِن مِّنْ أُمَّةٍ إِلَّا خلَا فِیهَا نَذِیرٌ (سوره فاطر/ آبه 24) ما تو را بحق، [به سِمَتِ‏] بشارتگر و هشدار دهنده گسیل داشتیم، و هیچ امّتى نبوده مگر اینکه در آن هشدار دهنده‏اى گذشته است.

4. وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا کَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِیرًا وَنَذِیرًا وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ (سوره سبأ/ آیه 28) و ما تو را جز [به سِمَتِ‏] بشارتگر و هشداردهنده براى تمام مردم، نفرستادیم لیکن بیشتر مردم نمى‏دانند.

5. فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ (سوره آل عمران/ آیه 159) پس به [برکتِ‏] رحمت الهى، با آنان نرمخو [و پُر مِهر] شدى، و اگر تندخو و سختدل بودى قطعاً از پیرامون تو پراکنده مى‏شدند. پس، از آنان درگذر و برایشان آمرزش بخواه، و در کار [ها] با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتى بر خدا توکل کن، زیرا خداوند توکل کنندگان را دوست مى‏دارد.

 

وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِیُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوکَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا (سوره نساء/ آیه 64)  و ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم مگر آنکه به توفیق الهى از او اطاعت کنند. و اگر آنان وقتى به خود ستم کرده بودند، پیش تو مى‏آمدند و از خدا آمرزش مى‏خواستند و پیامبر [نیز] براى آنان طلب آمرزش مى‏کرد، قطعاً خدا را توبه‏ پذیرِ مهربان مى‏یافتند.

6 .  وَأَنزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقًا لِّمَا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْکِتَابِ وَمُهَیْمِنًا عَلَیْهِ فَاحْکُم بَیْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ عَمَّا جَاءکَ مِنَ الْحَقِّ لِکُلٍّ جَعَلْنَا مِنکُمْ شِرْعَةً وَمِنْهَاجًا وَلَوْ شَاء اللّهُ لَجَعَلَکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَلَـکِن لِّیَبْلُوَکُمْ فِی مَآ آتَاکُم فَاسْتَبِقُوا الخَیْرَاتِ إِلَى الله مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ فِیهِ تَخْتَلِفُونَ (سوره مائده/ آیه 48) و ما این کتاب [قرآن‏] را به حقّ به سوى تو فرو فرستادیم، در حالى که تصدیق‏کننده کتابهاى پیشین و حاکم بر آنهاست. پس میان آنان بر وفق آنچه خدا نازل کرده حکم کن، و از هواهایشان [با دور شدن‏] از حقّى که به سوى تو آمده، پیروى مکن. براى هر یک از شما [امّتها] شریعت و راه روشنى قرار داده‏ایم. و اگر خدا مى‏خواست شما را یک امّت قرار مى‏داد، ولى [خواست‏] تا شما را در آنچه به شما داده است بیازماید. پس در کارهاى نیک بر یکدیگر سبقت گیرید. بازگشت [همه‏] شما به سوى خداست آن گاه در باره آنچه در آن اختلاف مى‏کردید آگاهتان خواهد کرد.

7 . لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا (سوره احزاب/ آیه 21) قطعاً براى شما در [اقتدا به‏] رسول خدا سرمشقى نیکوست: براى آن کس که به خدا و روز بازپسین امید دارد و خدا را فراوان یاد مى‏کند.

8 . وَاسْتَغْفِرُواْ رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی رَحِیمٌ وَدُودٌ (سوره هود/ آیه 90) «و از پروردگار خود آمرزش بخواهید، سپس به درگاه او توبه کنید که پروردگار من مهربان و دوستدار [بندگان‏] است.»

9 . قُلْ أَطِیعُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ فإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ الْکَافِرِینَ (سوره آل عمران/ آیه 32)  بگو: «خدا و پیامبر [او] را اطاعت کنید.» پس اگر رویگردان شدند، قطعاً خداوند کافران را دوست ندارد.

 

نظرات  (۴)

سلام
از مطالب خوبتون ممنونم.
چطور وقتی من حالم خوش نیست می تونم نسبت به خودم رحمت داشته باشم؟
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار

زنده باشید.

وقتی حالتون خوش نیست، به این بیاندیشید که تغییر حالتان دست شماست نه دیگران. هیچکس به شما از خودتون نزدیک تر نیست و هیچکس دلسوزتر از شما نسبت به خودتون نیست. پس همان لحظه سعی کنید هر چه ناراحتی و .. هست رو کناری بنهید و با توجه به نعمت ها و داشته هایی که خداوند به شما داده ماند سلامتی، نعمت حیات و روزی هایی که دارید و .. روح لطافت و شکر را در خود افزایش یافته و به داشته هایتان شکر کنید و از قصورها استغفار.. همین ها مصداقی است از رحمت داشتن بر خودتان..

الهی که بتوانیم این مفهوم را بیشتر و بهتر درک کنیمو عملیاتی سازیم.. به امید فضل الهی..

ممنون از حضورتون. و سوال زیبایی که داشتید..
زنده باشید به حیات طیبه الهی
سلام و خدا قوت
واقعیت این است که انسانی میتواند برای خود و بالاتر، برای دیگران رحمت بخواهد که تسلط ولو نسبی بر نفس خود داشته باشد.
اگر بتوانیم خودمان را طوری تربیت کنیم ، و پرورش یابیم که خوبی را برای همه بخواهیم و خودمان نیز خوب باشیم موفقیم.
حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها)در سیره زندگانی خود با روشی که  داشتند موجبات هدایت دیگران را فراهم میکردند.هدایت کردن دیگران خود رحمت است و حضرت این رحمت را با روشی که در سیره زندگانی داشتند به مردم زمان میدادند.
در عصر حاضر امام معصوم در پس پرده غیبت است و این امام ، دختر پیامبر را الگوی نیکو خوانده اند.
اگر گذری بر تاریخ زندگانی دختر پیامبر(صلی الله علیه و آله)کنیم،میتوانیم از آن الگوبرداری کنیم و ان شاء الله  در زندگانی خود به کار بندیم تا بتوانیم به مدد پرورگار موجبات رحمت الهی را برای خود و دیگران فراهم آوریم.
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار

حرف شما متین و بسیار زیبا. اما ما در مرحله مقدماتی هستیم. برای شروع اون تسلط، نیاز به یک نگاه و زاویه دیدی هستیم که باید به خود داشته باشیم. بستر این نگاه باید بستر رحمت باشد. با رحمت به خود بنگریم و اساسا در تلاش باشیم که تک تک رفتارهایمان نسبت به خودمان از سرچشمه رحمت نشأت گرفته باشد.
این سرچشمه، ارزشمندی، هدفمندی، عزت و سربلندی و تقوا را به ارمغان می آورد.. و در مسیر رشد و هدایتی می افتند که شما فرمودید.

از این منظر به بحث رحمت بنگرید ببینید چطور است..

و کسی می تواند رحمت به دیگران را داشته باشد که در ابتدا ان را نسبت به خود داشته باشد.
باز هم منتظر نظر شما هستم. نکات تکمیلی یا زوایای پنهانی که برایمان بازتر بفرمایید.

ممنون از حضورتون..
زنده باشید به حیات طیبه الهی
ام و احترام 
احسنت 

پس بسم الله کمک کنیم به خودمون برای داشتن این رحمت ها 
چه دعای زیبایی
به امید آنکه  توفیق بیابیم .....
ان شاالله ..



پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار
بسم الله... الهی که همه دعاهای زیبا در حق شما و دیگر بزرگواران مستجاب باشه

زنده باشید به حیات طیبه الهی
خدا کمکمان کند رحمت باشیم ...
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما..

الهی امین به دعایتان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">