وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

وَعَدَ اللَّهُ ...

وعده

بیاندیش:

در حال ساختن عالمی هستی که تا بی نهایت، در آن زندگی خواهی کرد..

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

"طرح صمیمانه با امام "

✍️هر روز، قلم به دست می گیریم و برای امام زمان ارواحناله الفداء، نامه ای می نویسیم. به حضرت سلام می کنیم و درد و دلی عاشقانه، عارفانه، از سر صدق خواهیم داشت.

🌺باور دارم این دعوت، از سمت خود حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف است و ما اجابت کننده ایم. فدای مهر و محبت تان بشویم آقاجان.

👈نامه های خود را به آیدی @yazahra10 در ایتا بفرستید.

📌نکته 1: در صورت تمایل، نام مستعار یا نام و نام خانوادگی خود را نیز بفرستید
📌نکته 2: حتما #صمیمانه_با_امام را در پیامتون قید کنید.

✍️نامه های ارسالی حاوی هشتک، در صورتی که قابلیت انتشار داشته باشند، به اسم خودتان در کانال گذاشته خواهند شد.

🔹ایتا:
📢 https://eitaa.com/joinchat/3492216926C09c394f203

🔸بله:
📢 https://ble.ir/samimane_ba_emam

🔹سروش:
📢 https://sapp.ir/joinchannel/ZlyYeGiTVIH8xgCsv2NROb9E

📣کانال #صمیمانه_با_امام در سروش، ایتا، بله

🆔 @samimane_ba_emam

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

اذکروا الله شاه ما دستور داد

چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ

اصلا حوصله هیچ چیز و هیچ کس را نداشتم. کارد می زدی خونم در نمی آمد. نه اینکه خیلی عصبانی باشم. از بس بی تفاوت شده بودم. چند روز بود که نه سراغی از خانم رسولی گرفته بودم و نه خیلی با پدر و مادرم حرف می زدم. ترجیح می دادم دائم بخوابم و تو رختخواب از این ور به آن ور بشوم. هر بار با یک صدایی بیدار می شدم و دوباره می خوابیدم. این بار مادر پشت در اتاقم بود و در می زد.

- تق تق.... خانم رسولی پشت تلفن ان.. با شما کار دارن..

- بگین من خوابم. حال ندارم

و دوباره گرفتم خوابیدم. بعد از نیم ساعت دوباره با صدایی بیدار شدم. حوصله خوابیدن نداشتم. از طرفی حال و حوصله بلند شدن هم نداشتم. ی کم غلت زدم و آخر سر بلند شدم. ساعت حدود از 11 گذشته بود. به طبقه پایین رفتم. مادر داشت با کسی صحبت می کرد. حتما باز هم یکی از همسایه ها درد و دلش گرفته و آمده با مادر صحبت می کند. به صورتم آبی زدم. کار خاصی نداشتم و همین طور نشستم توی آشپزخانه. هر چه صبر کردم مادر نیامد. برای همین باز هم برگشتم به اتاقم و روی تحت دراز کشیدم. در اتاقم زده شده. حدس می زدم مادر باشد برای همین نشستم و گفتم بفرمایید. در باز شد اما مادر نبود.

+ به. سلااااااااام خانم. ساعت خواب.. چیزی خوردی؟

- ئه. سلام خانم رسولی.. ممنون . بله ی چیزی از تو یخچال خوردم. شما این جا ؟..

+ دیدم چند روزی خبری ازت نیست و مادر هم می گفتن که توی اتاق اکثرا خوابیدی و جواب تلفن رو هم که ندادی.. نگران شدم اومدم دیدنت.. حالت خوب نیست؟

-  راستش... نه که خوب نباشم. ولی خیلی خوب هم نیستم. حال و حوصله ندارم. اعصابم خورده. هی می خوام با این و اون دعوا کنم. حساس شدم رو چیزا. اوایلش هی از مامان ناراحت می شدم می گفتم چرا اینقدر گیر می دین بهم. بعد دیدم زشته با مادرم این طور صحبت کنم. تصمیم گرفتم بیام تو اتاقم و خیلی در معرض مامان نباشم و می خوابیدم تا بلکه اعصابم بیاد سرجاش..

+ می بخشی این رو می پرسم. در ایام ماهانه نیستی؟

-  نه هنوز. چطور؟

+ چون یکی از علت های خورد بودن اعصاب و بی حوصله بودن و حساس بودن در خانم ها، تغییرات هورمونی* است که در این ایام داارند. معمولا حدود سه روز قبل از ایام ماهانه این حالت پیش می یاد و دیگه رو به اواخرش که می شه، حال و حوصله بهتر می شه. آدم وقتی این رو بدونه، در این جور مواقع به تصمیمات و عصبانیت هاش می تونه اهمیت نده و نسبت به مسائلی که حساس و ناراحت می شه، بی تفاوت باشه تا این دوره رو رد کنه.

-  واقعا؟ نمی دونستم. شاید مال من هم همین باشه.

+ اما یه علت دیگه اش هم فاصله گرفتن از ذکر و نماز و دعا و یاد خداست(1). هر چی انسان فاصله اش از یاد خدا بیشتر بشه، حال روحی اش کسل تر می شه و گرفته و دمغ می شه. حالت هایی براش پیش می یاد مثل اینکه ناراحته. بی حوصله است. عصبیه. سر هر مسئله جزئی ناراحت می شه. به قول معروف بهش می گن بالای چشمت ابروئه بهش برمی خوره. دلش می خواد داد بزنه و .. در کل یک حالت قبض براش پیش می یاد (2)

-  واقعا؟ اینم نمی دونستم. یعنی وقتی دلم می خواد بمیرم و تحمل ندارم و این ها، به خاطر همینه؟

+ بله. اونوقته که اگه بری قرآن بخونی، یا نماز بخونی، یا دعا بخونی، یعنی با قلبت، به سمت خدا رو کنی، یا ساده تر بگم، واقعا ذکر و یاد خدا رو درون خودت زنده کنی، حالت بهتر می شه(3).. معمولا هم این جور مواقع آدم ها، چون دلشون می گیره، گریه می کنن و یه جورایی با خدا حرف می زنن. حالا به صورت ناله و شکایت و .. و همین نفس حرف زدن با خدا، چون یه نوعی از یاد خداست، حالشون رو بهتر می کنه و سبک تر می شن. وسیع تر می شن. حالشون بهتر می شه.

-  آره راست می گین. گریه های زیرلحاف اخر شب ها که با خدا حرف می زنم، همیشه حالم رو بهتر می کنه. پس هر وقت دیدم حالم گرفته است و قاتی کردم، باید یاد خدا رو زنده کنم.. زنده...

      ذکر الله


+ بــــله. خوبه همیشه به یاد خدا باشیم. وقتی حرف می زنیم از الفاظی که حضور خدا رو حس می کنیم استفاده کنیم. ان شاالله(4). الحمدلله(5). و .. موقع حرف زدن حرفهای بیخودی نزنیم (6)و حواسمون باشه که خدا نگاهمون می کنه(7) و حرفهامون هم مثل همه اعمالمون داره نوشته می شه(8) و یه روزی بهمون عرضه می شه. وقتی سکوت هم می کنیم، با یاد خدا و ذکر قلبی و تفکر باشه(9) و چیزی ما رو از یاد خدا غافل نکنه (10). این طور اگه باشیم انگار که همیشه در حال حرکت و رشد هستیم.

-  سخته که..

+ بله سخته. سختی اش هم به خاطر اینه که باید مراقبت دائمی از خودمون داشته باشیم. حالا کی پایه است که این مراقبت دائمی از خودش رو داشته باشه و خودش رو رها نکنه و ول نکنه؟ این پایه بودن ما آدم ها و میزانش هست که درجات بهشتی مون رو می سازه ان شاالله ..

-  پس هر چی پایه تر ، موفق تر.. یعنی کار من اینه که روی خودم مراقبت داشته باشم؟

+ اینم یه تعبیری هست. روی خودم مراقبت داشته باشم. وقتی مراقب باشم، خیلی کارها رو انجام نمی دم. خیلی کارها رو انجام می دم. و ... این تعبیر هم قشنگ و حکیمانه است..

-  چطوری می تونم مراقبت دائمی داشته باشم اخه؟

+ مثل اینکه سر حال اومدی ها.. سوال می کنی پشت سر هم.. بارک الله. مراقبت دائمی رو هم قبلا گفتیم. در اثر محاسبه است.. وقتی حساب می کشی، با خودت شرط می کنی که فلان کار رو نکنی.. و در طول روز هی حواست جمعه که فلان کار رو نکنی ها.. شب باید حساب پس بدی...

 

یادم افتاد چند روز بود محاسبه نکرده بودم.چرا فراموش می کردم محاسبه کنم(11).. بعد از این هم ی ساعتی با هم حرف زدیم و حسابی سرحال شده بودم و الان هم می بینین که. دارم براتون می نویسم.. بازم به خانم رسولی که حال و احوال ما رو پرسیدن وقتی دیدن یه چند روزی نبودیم. نه؟ خود این برام خیلی با ارزش بود و خوشم اومد.. یادم باشه منم حال و احوال دوستامو که نمی بینم بیشتر بپرسم لابد اون ها هم خوششون می یاد و خوشحال می شن..

 

******


 پ.ن: در مورد ذکر الله و یاد خدا، در بخش دهم کتاب حکمت عبادات، آیت الله جوادی آملی هم  نکات خیلی خیلی زیبایی هست.  این هم برای دوستانی که علاقه مند هستند در سطح بالاتری نکات یاد شده را مطالعه فرمایند. 


* تغییرات هورمونی و اثرات آن بر خلق و خوی زنان


------------------------------

1. امام صادق (علیه السلام):  قال : اءوحى الله عزوجل الى موسى (علیه السلام) یا موسى ، لاتنسنى على کل حال و لا تفرح بکثرة المال ، فان نسیانى یقسى القلوب ، ومع کثرة المال کثرة الذنوب ؛( کافى 8/45/8.)  خداى عزوجل به موسى وحى کرد: اى موسى در هیچ حالى مرا فراموش ‍ نکن و به ثروت زیاد شاد نشو، زیرا از یاد بردن من دلها را سخت مى کند و همراه ثروت زیاد، گناهان زیاد است .

2. فَوَیْلٌ لِّلْقَاسِیَةِ قُلُوبُهُم مِّن ذِکْرِ اللَّهِ أُوْلَئِکَ فِی ضَلَالٍ مُبِینٍ (سوره زمر/ آیه 22) پس وای بر سخت دلانی که یادخدا در دلهاشان راه ندارد ، که در گمراهی آشکار هستند

3. الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (سوره رعد/ آیه 28) همان کسانى که ایمان آورده‏اند و دلهایشان به یاد خدا آرام مى‏گیرد. آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش مى‏یابد.

امام على (علیه السلام): الذکر یونس اللب و ینیر القلب و یستنزل الرحمة(غررالحکم 2/66/1858.) یاد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى کند و رحمت او را فرود مى آورد.

4. وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا  إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ وَاذْکُر رَّبَّکَ إِذَا نَسِیتَ وَقُلْ عَسَى أَن یَهْدِیَنِ رَبِّی لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا(سوره کهف/ آیه 23 و 24) هرگز مگوی : فردا چنین می کنم ،مگر آنکه خدا بخواهد، و چون فراموش کردى پروردگارت را یاد کن و بگو: «امید که پروردگارم مرا به راهى که نزدیکتر از این به صواب است، هدایت کند.»

5. قال على (علیه السلام : ( یا کُمَیْلُ! قُلْ عِنْدَ کُلِّ شِدَّة «لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ» و قُلْ عِنْدَ کُلِّ نِعْمَة «اَلْحَمْدُلِلّهِ» تُزْدَدْ مِنْها، وَ اِذا اَبْطَأَتِ الاْرْزاقُ عَلَیْکَ «فَاسْتَغْفِرِ اللهَ» یُوَسَّعُ عَلَیْکَ فیها ( بحار الانوار، جلد ۷۴، صفحه۲۷۰ ) اى کمیل : در مواجهه با هر مشکلى بگو : لا حول و لا قوّة الاّ بالله خداوند کفایت آن مشکل را مى کند و هرگاه نعمتى به تو رسید بگو : الحمدلله تا سبب فزونى نعمت گردد ، و هرگاه روزى تو به تأخیر افتاد ، استغفار کن که باعث گشایش روزى است.

 * امیر المؤمنین علیٌّ علیه‏السلام :ما أنعَمَ اللُّه على عَبدٍ نِعمَةً فَشَکَرَها بِقَلبهِ ، إلاّ استَوجَبَ المَزِیدَ فیها قَبلَ أن یُظهِرَ شُکرَها عَلى لِسانِهِ .( أمالی الطوسیّ : 580 / 1197 منتخب میزان الحکمة : 302) امام على علیه‏ السلام : چون خداوند به بنده‏ اى نعمتى دهد و بنده در دل شکر آن نعمت را بگزارد ، پیش از آن که سپاسگزارى از آن را به زبان آورد مستوجب افزایش آن نعمت گردد .

6. امام صادق(علیه السلام) فرمودند:  ما اجْتَمَعَ قَوْمٌ فى مَجْلِس لَمْ یَذْکرُوا اللّهِ وَ لَمْ یَذْکرُونا اِلاّ کانَ ذلِک الْمَجْلِسُ حَسْرَةً عَلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ (بحار الأنوار : ٧٥/٤٦٨/٢٠)  هیچ قومى و مردمى در مجلسى جمع نگشتند که در آن یاد خداوند و یاد ما را بر زبان جارى نساختند، مگر اینکه آن مجلس در قیامت براى آنها حسرت خواهد بود

7. وَهُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنتُمْ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ (سوره حدید/ آیه 4) و هر کجا باشید او با شماست، و خدا به هر چه مى‏کنید بیناست.

8. وَأَسِرُّوا قَوْلَکُمْ أَوِ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (سوره ملک/ آیه 13) و [اگر] سخن خود را پنهان دارید، یا آشکارش نمایید، در حقیقت وى به راز دلها آگاه است.

9. امام کاظم علیه السلام فرمود: «دلیل العاقل التفکر و دلیل التفکر الصمت؛ (تحف العقول/ ص 406) نشانه عاقل فکر کردن و نشانه فکر کردن، سکوت نمودن است

10. رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ (سوره نور/ آیه 37) مردانى که نه تجارت و نه داد و ستدى، آنان را از یاد خدا .. به خود مشغول نمى‏دارد

11. اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّهِ أُوْلَئِکَ حِزْبُ الشَّیْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ (سوره مجادله/ ایه 19) شیطان بر آنان چیره شده و خدا را از یادشان برده است آنان حزب شیطانند. آگاه باش که حزب شیطان همان زیانکارانند

 

نظرات  (۹)

  • تنها پادشاه
  • salam
    khosh hal shodim ke be roz shod webton
    lezat bordim az matn be khosos ayat o ahadis
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون. الحمدلله که اینقدر مشتاق آیات و روایات هستید...
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..
    منم حالم بده
    همیشه با خدا دارم حرف میزنم ولی بازم حالم بده
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام و درود خدا بر شما بزرگوار
    شما چرا حالتون بده؟ حال جسمی تون خوب هست؟ چون وقتی جسم حالش خوب نباشه روی روح هم تاثیر می ذاره..
    علت دیگه ای هم داره و نوع زاویه دیدی هست که آدم داره...
     یا مقلب القلوب و الابصار.. یا مدبر الیل و النهار یا محول حول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال.. این دعا رو زیاد بخونین.. خدا نظر می کنه..
    معمولا کسایی که قرآن زیاد می خونن و گوش می دن، حالشون خوب می شه.. تلاوت رو هم زیادتر کنین ان شاالله بهتر می شین..
    اگر هم از دست بنده کمکی بر می یاد من در خدمتم خواهرم..
    التماس دعا
    الهی که زنده باشی به حیات طیبه و بهترین حال رو داشته باشی..
  • شاهد اسلامی
  • سلام علیکم ..
    ممنون که صبر نمودین تا به قافله  برسیم ..
    بعضی موقعها ادمی توی این حس بی حالی اش ،مایوس میشه ..ناراحته و غمناک
    و برای اینکه از این حس بیرون بیاد به هر در و دیواری خود را می زند ..بیرون می رود .سرگرم می کند خودش را ..می خندد و بابقیه حرف می زند ..اما اینها هیچکدام حالش را بهتر نمی کنند ..
    پاسخ:
    سلام و درود خدا بر شما بزرگوار
    این ها حالش رو بهتر نمی کنه چون نیت درستی از این کارها نداشته.اگه همین کارها رو هم با نیت الهی انجام بده ، همین کارها هم عبادت براش محسوب می شه و حالش رو خوب می کنه.
    مثل زمانی که شما دوست دارین بقیه بهتون محبت بکنن، و دلتنگ کسی هستید، اون زمان اگه به خاطر خدا بریم به بقیه محبت بکنیم، خداوند محبتی رو در دلمون می اندازه که از دیدن دوستی که دلتنگش بودیم اینقدر شاداب و سرحال و مسرور نمی شدیم. می گین نه.. امتحان کنین..وقتی حالتون خرابه برین به مردم محبت کنین. همچین حالتون خوب بشه که نگو.. فقط به خاطر خداااااااا
    التماس دعا
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    ممنون
    خدا یارتون باشه
    حتما این دعا رو زیاد می خونم
    دیروز ** ** *** **** **** * ** ***** *** ** ***** ** ****
    * **** *** ****** ****** **** *** **** ** *** ** ***** *** ** ***** بخشیده بشه ؟شما می دونید؟
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار..
    بخشیده شده دیگه...ان شاالله

    برای صفت غفاریت خداوند همین بس که من انسان از کاری که می کنم پشیمان شوم، تصمیم بگیریم دیگر ان کار را انجام ندهم، و سوم اینکه اگر حقی چیزی به گردنم است جبران کنم. وقتی حرفی می زنم که خطاست و نباید بزنم، پشیمان می شوم چون حساب می کشم از خودم، خاصیت حساب کشیدن از خود همین است .. تصمیم می گیرم دیگر انجام ندهم و اگر ابروی کسی را برده ام، ابرویش را زنده می کنم. از دیگری حلالیت می طلبم و اگر هم حلالیت طلبیدنم باعث ناراحتی اش می شود، برای او حسنه و استغفار می کنم و از خداوند طلب می کنم مرا مورد غفرا خود قرار دهد و
    چه کسی مهربانت تر به بندگان..
    خداوند فرموده ان الله غفور رحیم...
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..

    سلام دوست عزیز 
    آرزو دارم همیشه خدا شادی و نشاط رو تو دلتون زنده نگه داره .....

    پاسخ:
    سلام خدا بر شما بزرگوار گرامی.
    ممنون از این آرزوی زیبا و وسیعتون.. الهی که زنده دل باشید و زنده اندیشه و ..
     در کل ، الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..
    سرکار خانم فاطمی
    سلام علیکم: مطالبی که دروبلاگ میگذارید واقعا عالی هستن و انسان را مدام به یاد خدا می اندازند که همیشه ودرهمه حال بررفتار و کردار ما نظارت دارد .واعمال خوب وبد ما انسانها را رصد می نماید.اما بعضی از ماها وقتی به مشکل  برخوردمی کنیم خدا قرآن وائمه معصومین (ع) را به یاد می آوریم. وقتی که مشکل مان حل شد دیگه ازیادمی بریم . انگار نه انگار دیروز التماس می کردیم که خدایامن را دریاب و ...
    ضمنا اگه میشه در مورد عفاف وحجاب زن ومرد نیز مطالب ارزشمندتان را درج نمائید.چنانچه مستحضرید بی حجابی وبی عفتی در جامعه زیاد شده نیازمند درج مطالب برای جوانان عزیز می باشد. التماس دعا
    پاسخ:
    سلام و درود و رحمت خدا بر شما بزرگوار ، سادات گرامی..
    ممنون از حضورتون و بیان نکته ارزشمندی که فرمودید. بله متاسفانه ما به نعمت که آزمایش می شویم اکثرا خطا می رویم و شاکر نیستیم و یاد خدا را فراموش می کنیم.. الهی که عبد باشیم و بندگی کنیم..
    بله بی حجابی را بیشتر از قبل می بینیم.... به نظر شما، وقتی پایه های فکری عقیدتی خواهرانم، قوی تر بشه، خود به خود خودشان بدون تذکر، دست به روسری هایشان می برند و حجابشان را کامل می کنند؟ یا وقتی رفتاری که از من مذهبی می بینند، موافق با اعتقادات اسلامی باشه و حرف و عملم یکی باشه و گیرهای بیخود به چیزهای بیخود ندهم، راقب به اسلام و خصوصا رعایت دستوراتش نمی شوند؟
    دعایم کنید قبل از حرف زدن، عامل باشم. قبل از گفتن، به ان چیزی که می خواهم بگویم رفتار کنم و قبل از کلام، رفتارم نشان از سربازی امام زمانمان را بدهد .. شما سید هستید، برای همه ی ما دعا بفرمایید..
    خدا توفیق دهد به عمل و درک و درج محتواهایی که مفید دیگران باشد.. به دعای شما بزرگوار..
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی..
    یه دنیا ممنون از متن های بسیار عالیتون....
    چند وقته که پست نذاشتید،دلتنگ شدیم،بی صبرانه منتظریم،
    الهی که زنده باشید و سلامت به حیات طیبه ی الهی....
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما بزرگوار..
    ممنون از حضورتون.. نمی دیدم حضورتون رو.. بودین ؟ الهی که حضور سبزتون رو جاهای خوب داشته باشیم..
    ممنون از دعای زیباتون.. چقدر خوبه که برای همدیگه دعا کنیم.. همین دعاهاست که قوام می ده به زندگی هامون و آخرتی مون می کنه.
    الهی که شما هم زنده باشید به حیات طیبه الهی..
  • مهدی ابوفاطمه
  • احسنت
    لایک داره
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام و درود خدا بر شما بزرگوار
    ممنون از دید زیبا و دعاتون..
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی
    یعنی اون بالا از مادرت خواستی دروغ بگه؟
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما
    روزی حضرت عیسی علیه السلام با حواریّون از راهی می گذشتند، ناگاه به مردار گندیده سگی رسیدند. حواریّون با مشاهده این صحنه گفتند: چقدر این سگ بدبو و متعفّن است و هرکدام به توصیف بدیهای آن پرداخت؛ ولی حضرت عیسی علیه السلام فرمود: ببینید این سگ چه دندان های سفید و خوشایندی دارد

    اگر به متن خوب دقت می کردید دروغی در کار نیست..
    الهی که بتوانیم خوبی ها و زیبایی ها را ببینم و دیده هامان منور به انوار الهی بشود...
    الهی که زنده باشید به حیات طیبه الهی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">